مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی استان مازندران مطرح کرد

سناريوي فرانسه براي رهايي از اتهام حمایت از تروریسم/ نماینده تیم مذاکره‌کننده ایران غیرت دینی خود را قرباني نکند

بصیر، سیدامیر ساداتي کرمی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با بصیرنیوز، با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم(ص)، اظهار داشت: در طول سال‌های گذشته شاهد اهانت‌ها و توهین‌های بی‌شماری به قرآن کریم و شخصیت‌های اسلامی در کشورهایی چون هلند، کانادا، دانمارک و فرانسه بودیم.

وی تصریح کرد: غرب برای شعله‌ور نگه داشتن ماجرای تروریسم اسلامی مجبور است هر چند وقت یکبار سناريويي با ابزار خود زنی انجام دهد تا از این عمل یک برداشت بزرگ رسانه‌ای به عمل آورد و تا آنجایی که می تواند افکار عمومی را هدایت کند.

 مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی استان مازندران خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که امروز فرانسه با آن دست و پنجه نرم می کند چالش هاي اقتصادی است چنانکه همانند آمریکا جنبش‌هایی خودجوش زياد علیه نظام سرمایه‌داری دراين کشور بوجود امده است.

ساداتي کرمی افزود: اين ماجرا نيز يکي از نيرنگ هاي پليد غرب در جهت مديريت و هدايت افکار جهان به سمت اهداف خود مي باشد.

این کارشناس سیاسی در ادامه با اشاره به اینکه فرانسه در معرض اتهام حمایت از تروریسم قرار دارد، اذعان داشت: فرانسه برای اینکه خود را از اتهام در حمایت از تروریسم تبرئه کند، اقدام به خودزنی ظاهري کرده تا بدین وسیله افکار عمومی را منحرف کند.

وی در بخش دیگری با اشاره به عملکرد ضعیف دولت در برخورد قاطع با این توهین، بیان داشت: گاهی اوقات تهديدهايي از خارج به جهان اسلام وارد می شود که درواقع اين تهديدها از جانب دشمن مورد انتظار است، اما سوال اساسی اینجا مطرح می شود که چرا خودی‌هایی که در این زمینه باید موضع گیری کنند و از لحاظ دیپلماسی باید دیدگاه تقابلی به این مسئله داشته باشند براحتي ازکنارش عبور ميکنند!

 کرمی اذعان داشت: وقتی کشوری مثل افغانستان و حتی مسلمانان برخي از کشورهای اروپایی که در اقليت هم به سر مي برند در این زمینه موضع شفاف گرفتند، چطور تیم مذاکره‌کننده ایران که باید سردمدار موضع گيري و اقدام انقلابي در این مسئله باشد متاسفانه سکوت اختيار کرده است.

وی با اشاره به اینکه مگر می شود نماینده یک تیم مذاکره کننده از لحاظ غیرت دینی تهی باشد، گفت: اگر این افراد خود را انقلابی می دانند باید غیرت خود را نشان دهند و این جزو مطالبه جدی ما است.

مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی استان مازندران افزود: سوال ما از تیم وزارت‌خارجه اینجا است که در همان روزی که سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا از کاریکاتور موهن نسبت به پيامبر اسلام حمايت مي کند، قدم زدن با اين حامي شيطان‌صفت در خيابان هاي زنو چه معنايي مي تواند داشته باشد؟!

کرمی خاطرنشان کرد: آقای ظریف باید به طور رسمی توضیح دهند که معنای قدم زدن با این فرد دجال‌صفت، در حالیکه به طور شفاف از توهین به پیامبر حمایت کرده است، چیست.

وی اظهار داشت: کرنش ها و انفعال تيم مذاکره‌کننده ما منجر شده که آمریکایی‌ها با زبان بی‌زبانی بگويند که شما به ارتباط و مذاکره با ما وابسته‌اید و به خاطر نیازی که به ما دارید حتی اگر به مقدس‌ترین اعتقادتان هم توهین شود نمی توانید کاری بکنید.

این کارشناس سیاسی در ادامه تصریح کرد: در حالیکه اصلا نیازی به حضور ظریف در فرانسه نبود، بلافاصله پس از توهین این نشریه برای گفت‌و‌گوی مسائل هسته‌ای و مذاکره وارد این کشور می شود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا