ابهام جدید در پرونده واردات مارلبرو

بصیر، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سود واردات قانونی مارلبرو دهها برابر عوارض وارداتش است، از بررسی این موضوع در کمیسیون اصل نود خبر داد.


محمد علی پورمختار اظهار داشت: کمیته قانون حمایت از انتفاضه فلسطین با مسئولیت وزارت خارجه بدون حضور وزارت اطلاعات و بدون توجه به نظارت این وزارتخانه اعلام کرده بود که دلیلی بر صهیونیستی بودن شرکت مارلبرو به دست نیاورده است.

وی ادامه داد: این اظهارنظر در حالی بود که شش ماه قبل وزارت خارجه این شرکت را صهیونیستی اعلام کرده بود. بنابراین مقرر شد به محض اینکه وزارت اطلاعات بررسی های دقیق تری را انجام دهد، اعلام نظر کند؛ اما هنوز نظر وزارت اطلاعات به کمیسیون اصل نود ابلاغ نشده است.

رئیس کمیسیون اصل نود اظهار داشت: در صورت اعطای مجوز واردات این سیگار، موضوع مهمی مطرح خواهد شد، سود واردات قانونی این سیگار در مقابل میزان عوارض قانونی در نظر گرفته شده برای آن هیچ است. این موضوع در کمیسیون اصل نود در حال بررسی است.

وی ادامه داد: در ۳۰ سال گذشته قاچاق عمده سیگار مارلبرو به ایران صورت گرفته است و افرادی که متولی این قاچاق بوده اند تاکنون جریمه نشده اند.

پورمختار با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات باید متولیان قاچاق این سیگار را شناسایی کند، گفت: طبق ادعای دستگاههای متولی، سالانه بین ۲ تا ۴ میلیارد نخ سیگار مارلبرو وارد ایران می شود، علت عدم جلوگیری از واردات این سیگار تا امروز چه بوده است؟ چرا واردکنندگان تاکنون جریمه نشده اند؟

رئیس کمیسیون اصل نود اظهار داشت: در گذشته شرکتی مدعی بود که از سوی شرکت اصلی مجوز نمایندگی برای واردات این سیگار را دارد، این درحالی است که اچند هفته پیش این شرکت وجود هر گونه نمایندگی در ایران را رد کرده است. بنابراین مشخص نیست که وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز واردات این نوع سیگار را به چه کسی داده است؟

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا