قطع شاهرگ حیاتی داعش به دست کُردها

بصیر، پیشمرگه‌های کُرد پس از تحقق پیروزی‌های گسترده در حومه موصل توانستند عملاً شاهرگ حیاتی گروه تروریستی داعش در مرز با سوریه را قطع کنند.

به گزارش «اسکای نیوز»، نیروهای پیشمرگه کُرد در ادامه عملیات نظامی خود علیه «داعش»، این گروه تروریستی را از حدود ۵۰۰ کیلومتری اراضی تحت اشغال در شمال و غرب عراق عقب راندند و مهم‌ترین مسیر امدادرسانی برای تروریست‌ها در غرب کشور که موصل را به پایگاه‌هایش در سوریه متصل می‌کرد، مسدود کردند.

همزمان با حملات هوایی ائتلاف در مناطقی در عراق، نیروهای پیشمرگه از ۵ محور پیشروی کرده‌ یک مرکز را به کنترل خود درآوردند که بر چهارراه حیاتی در ۴۰کیلومتری غرب موصل اشراف دارد.

در صورتی که این مسیر همچنان در کنترل پیشمرگه‌ها باشد، ارتباط موصل از شهر «تلعفر» قطع خواهد شد. تلعفر در ۷۰کیلومتری شمال غرب موصل واقع شده است.

در همین راستا، «مسرور البارزانی» رئیس شورای امنیت اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگویی مطبوعاتی تصریح کرد عناصر مسلح داعش همچنان می‌توانند بین موصل و تلعفر تردد داشته باشند ولی این امر با دشواری و از طریق جاده‌های ارتباطی طولانی‌تر انجام می‌شود.

البارزانی که از مرکز عملیات کرد‌ها سخن می‌گفت، افزود «موصل، نسبت به گذشته تا حد زیادی از شمال، شرق و جنوب منزوی شده است. حلقه محاصره داعش تنگ‌تر نیز می‌شود».

نیروهای پیشمرگه کُرد همچنین در سپتامبر گذشته گذرگاه مرزی «ربیعه» را که مهم‌ترین مسیر امدادرسانی و لجستیکی تروریست‌های داعش بین عراق و منطقه الجزیره و استان «الرقه» در سوریه محسوب می‌شود، قطع کردند.

شمارش معکوس برای آزادسازی «صلاح‌الدین»

گروه «عصائب اهل الحق» در عراق، دیروز اعلام کرد طرح جدید پاک‌سازی کامل استان صلاح‌الدین از لوث وجود تروریست‌های داعشی در آستانه اجرایی شدن است.

به گزارش «المسله»، «عدنان فیحان الدلیمی» رئیس دفتر سیاسی گروه «عصائب اهل الحق» در گفت‌وگویی تلویزیونی تصریح کرد «در نشست “رائد الجبوری” استاندار صلاح‌الدین با دستگاه‌های امنیتی و نیروهای مردمی در این استان درخصوص طرح جدید برای آزادسازی کامل استان صلاح‌الدین توافق شده است».

الدلیمی افزود: «این طرح در سریع‌ترین زمان اجرا و همه مناطق و روستاها از سیطره گروه داعش پاک‌سازی خواهد شد».

این مسئول عراقی تصریح کرد: «تجربه‌ها توانایی مقاومت، نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی را در آزادسازی همه مناطق از جمله موصل ثابت کرده است».

الدلیمی از اقدام عشایر الانبار مبنی بر سفر به واشنگتن و کمک گرفتن از مقامات آمریکایی برای سرکوب داعش، انتقاد کرد.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا