نحوه‌ ردیابی‌ سردار‌ الله‌دادی‌ توسط‌ رژیم‌صهیونیستی

بصیر،  روزنامه کویتی «الرأی» فاش کرد که رژیم صهیونیستی بخوبی می‌دانست گروهی که در روز یکشنبه (۲۸ دی ) در «قنیطره» واقع در جنوب سوریه هدف قرار داد، چه کسانی بودند و «محمد علی الله دادی» سردار ایرانی را توسط رصد  یک «خط تلفن» سوری رهیابی می‌کرده است.

الرأی افزود: الله‌دادی اواخر سال گذشته (۲۰۱۴) برای بر عهده گرفتن مسئولیت خود به سوریه رفته و در آنجا این خط همراه را دریافت کرده بود. وی به شکل مستمر میان پایگاه‌های مختلف در تردد بود و این اولین بازدید وی از قنیطره نبوده است.

بر اساس این گزارش هدف اصلی حمله رژیم صهیونیستی «جهاد» فرزند «عماد مغنیه» نبوده است بلکه هدف اصلی اسرائیل شهید الله دادی بوده است.

الرأی نوشت: اینکه اسرائیل اعلام کرده است که از وجود ژنرال ایرانی بی‌اطلاع بوده، فریب‌کاری است و در واقع سر خود را زیر برف کرده است.

این منابع افزودند: اسرائیل اعتقاد داشت می‌تواند به صورت مستقیم از مسئولیت فرار کند حتی اگر به شکل مستقیم به آن اعتراف کند زیرا اقدام نظامی او در خاک ایران نبود بلکه در اراضی سوریه اتفاق می‌افتاد که به آن تعرض کرده بود.

این روزنامه کویتی افزود: فرمانده الله‌دادی حدود یک ساعت و نیم قبل از وقوع حمله در قنیطره، دمشق را ترک کرده بود و این مزان کافی بود تا کمیته امنیتی اسرائیل کاملا آگاه شود چه کسانی در گروه هدف قرار داده شده، هستند. بنابراین اعتقاد رایج در محافل ایران آن است که فرار اسرائیل از مسئولیتش در این قضیه را نباید جدی گرفت.

منابع یاد شده در ادامه گفت‌وگو با روزنامه الرای کویت ادامه گفتند: ایران خوب می‌داند که فعلا امکان ندارد به صورت یک حمله متقابل پاسخ اسرائیل را بدهد و بهتر آن است که دوراندیشانه عمل کند. به این معنا که ایران ابتدا استحکامات خود را در طول نوار «جبل الشیخ» و قلمون و کوه‌های الشرقیه (به عنوان سلاح راهبردی‌اش که خارج از دسترس اسرائیل است) تا قنیطره و جولان را افزایش می‌دهد، مناطقی که مکان عملیات مقدماتی برای مقاومت و حزب‌الله هستند.

الرأی افزود: در ماه می ۲۱۰۴ از روی کار آمدن «حزب الله سوریه» منتشر کردیم . گروهی که اعلام کردیم تمام اعضای آن سوری هستند . این گروه برای وظایف محدود شکل گرفت و قصد نداشت جای هیچ نیروی دیگری را بگیرد بلکه برای اقدامات محرمانه و به شکل جنگ چریکی تشکیل شد.

بر اساس تقویم منابع نزدیک به «محور بازدارنده» آنچه در قنیطره اتفاق افتاد آنطور که برخی اعتقاد دارند کاری سطحی نبود بلکه اسرائیل به خوبی می‌فهمد حزب‌الله خط عملیاتی «الناقوره- قنیطره- جولان» را یک خط عملیاتی واحد می‌داند و انجام عملیات «حزب الله سوریه» حتمی است و فقط مسأله زمان مطرح است.

الرأی سپس اعلام کرد اینکه پس از حمله اسرائیل به گروه مذکور در قنیطره، نیروهای حزب‌الله سوریه در طول مرزها مستقر نشدند دلیلش آن بود که هنوز معارضان مسلح سوریه در طول مرزهای سوری-اسرائیلی هستند و نظام سوریه و متحدان آن می‌دانند رهایی از آنها آسان نیست و به یک یا دو سال و یا بیشتر زمان نیاز دارد.

در حمله روز یکشنبه علاوه بر جهاد مغنیه و شهید الله دادی، ۵ عضو دیگر حزب‌الله نیز به شهادت رسیدند.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا