اظهارات عجیب یک عنصر فتنه‌گر در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی

بصیر، علی تاجرنیا در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایسنا، مواضعی عجیب راجع به فتنه ۸۸ اتخاذ کرده است که حتی اصلاح‌طلبان نیز به آنها ایراداتی وارد کردند.

تاجرنیا در مصاحبه خود فتنه ۸۸ را یک فتنه نمی‌داند و گفته است که من برخلاف شما معتقدم که عده‌ای اکنون دارند از فتنه نان می‌خورند، من احتذار دارم که اسم فتنه را بر اتفاقات سال ۸۸ بگذارم البته اگر از فتنه به معنای آزمایش و امتحان یاد کنیم اشکالی ندارد.

وی در ادامه فتنه ۸۸ را یک موضوع کاملاً عادی در طول تاریخ انقلاب دانسته و گفته است: بنظرم این مساله زیاد به تئوری‌پردازی نیاز ندارد؛ اتفاقات سال ۸۸ یک اتفاق مانند بسیاری از اتفاقاتی بود که در کشور از ابتدای انقلاب افتاده است. واقعیت این است که آن مجموعه‌ای که خسارت دیده اکنون دیگر مدعی نیست. اگر مساله انتخابات سال ۸۸ را یک آزمایش بدانیم، چهره‌های اصلاح‌طلب با این‌که بیشترین هزینه را پرداختند مدعی نیستند. واقعیت این است که ادبیات‌شان در مجموعه سیاسی کشور تغییر نکرد رفتارهای آنان اصلاح‌طلبانه باقی ماند این نشان دهنده این است که اتفاقات سال ۸۸ آزمایشی برای اصلاح‌طلبان بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: یعنی حتی اگر برخی در کشور و نیروهای بیرونی سعی کنند عده‌ای را از دایره اصلاح‌طلبی خارج کنند اما آنان اصرار دارند که با همین گفتمان اصلاح‌طلبانه در چارچوب قانون اساسی فعالیت کنند به نظرم اگر کسانی واقعا مغرض نباشند اتفاقات چندسال گذشته ثابت می‌کند که آن‌ها به دنبال این نیستند که بخواهند خارج از چارچوب نظام فعالیت کنند؛ مهمترین راهکاری که می‌توان ارائه داد این است که از طرف رسانه‌های ارتباط جمعی و تریبون‌های مختلف به فتنه دامن زده نشود. اتفاقی افتاد و عده‌ای هم هزینه پرداخت کردند که از نظر خودشان غیرجوانمردانه و از نظر بقیه به حق بود. بخشی از آنان همان افرادی هستند که در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کردند.

در حالی که گردانندگان خارجی فتنه ۸۸ نیز اعلام کرده‌اند که برای یک براندازی در ایران برنامه‌ریزی کرده بودند، این اظهارات تاجرنیا به عنوان یک فتنه‌گر شاید طبیعی باشد؛ چرا که خود وی در فتنه ۸۸ یکی از افرادی بود که با پیاده کردن نقشه های براندازان در کشور در راستای فتنه قدم برداشت.

دستگاه‌های مسئول در نظام جمهوری اسلامی بارها با اسناد و مدارک اعلام کرده‌اند که آنچه در سال ۸۸ اتفاق افتاد فتنه بوده که با حمایت از مستکبران غربی رخ داد و افرادی در داخل کشور به پیاده نظام کشورهای معاند با ایران تبدیل شده و خسارت های زیادی به کشور وارد کرده اند.

تاجرنیا در حالی مدعی شده که مجموعه خسارت دیده در فتنه دیگر مدعی نیست، که هنوز خانواده بسیاری از شهدای فتنه از دستگاه‌های قضایی خواسته اند تا به محاکمه سران فتنه پرداخته تا از این طریق شاید قاتلان فرزندان خود به سزای اعمال خود برسند.

از طرف دیگر آبروی نظام جمهوری اسلامی که توسط فتنه‌گران در فتنه ۸۸ ریخته شد، چیزی نیست که تا ابد بخشیده و یا از حافظه تاریخی انقلاب اسلامی پاک شود.

تاجرنیا همچنین خواسته است تا همه جریان های سیاسی کشور خود را به فراموشی زده و با یک آلزایمر سیاسی، فتنه ۸۸ را فراموش کنند؛ تاریخ صحنه تکرار است و از این رو اتفاقات ناگواری همچون فتنه ۸۸ چیزی نیست که از حافظه تاریخ پاک شود.

 

 

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا