تحلیل فرکی از بازی امروز ایران و عراق

بصیر، مربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان گفت که کارلوس کی‌روش برای ایران زحمت کشیده و باید قدردان زحمات او باشیم.

حسین فرکی در خصوص شکست ایران مقابل عراق در ضربات پنالتی و حذف از مسابقات جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: واقعاً حیف شد که تیم ملی در مرحله یک چهارم نهایی شکست خورد و شاید اگر تیم ما ۱۰ نفره نمی‌شد و آن اتفاق رخ نمی‌داد شانس زیادی برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی داشتیم. 

وی افزود: همه بازیکنان در این بازی زحمت کشیدند و با وجود ۱۰ نفره شدن تلاش‌شان را کردند. ۱۰ نفره بازی کردن به خصوص در این مرحله و مقابل عراقی که رقیب ما بود، کار آسانی نیست. عراق تیم خوبی بود، آنها سابقه قهرمانی در جام ملت‌ها را دارند و در تمام مراحل این دوره از مسابقات هم خوب کار کردند. برای ایران فقط افسوس ماند چراکه می‌توانستیم به نیمه‌نهایی برویم.

مربی پیشین تیم ملی با اشاره به اخراج مهرداد پولادی در نیمه اول، خاطرنشان کرد: وقتی تیم ما یک یار نسبت به عراق کمتر داشت، توانش برای گلزنی کم شد. پیش‌بینی می‌شد که فقط روی ضربات ایستگاهی به گل برسیم که همین‌طور هم شد و ۲ بار توانستیم به بازی برگردیم. پنالتی هم بازی شانس است و ما شانس نداشتیم.

فرکی در خصوص اینکه چرا بعد از اخراج پولادی بازیکنان نتوانستند به خوبی جای او را پر کنند و ۳ گلی هم که ایران خورد از جای خالی این بازیکن بود، گفت: پولادی بازیکن خوبی است که در جام جهانی هم عملکرد خوبی داشت. اینکه کی‌روش اصرار می‌کرد او با وجود مشکل سربازی تیم ملی را همراهی کند به همین دلیل بود اما این بازیکن کم تجربگی کرد.

وی یادآور شد: خاطره جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۴ برای من زنده شد. یاد ستار زارع افتادم که بی‌تجربگی کرد و در بازی با چین اخراج شد و دقیقاً ما هم در آن بازی در ضربات پنالتی بازی را از دست دادیم. البته فرق سال ۲۰۰۴ با این دوره از مسابقات این بود که ما در نیمه‌نهایی شکست خوردیم و این بار تیم ملی در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد. بازهم تأکید می‌کنم که بازیکنان باید در چنین شرایطی حرفه‌ای عمل کنند و کاری نکنند که با اخراج‌شان تیم لطمه بخورد. در لیگ هم می‌بینیم که بازیکنان در برخوردها احتیاط ندارند و به راحتی کارت می‌گیرند و شرایط را درک نمی‌کنند.

سرمربی سپاهان درباره اینکه او را جزو منتقدان کی‌روش می‌دانند و به نظرش سرمربی تیم ملی باید به کارش ادامه دهد یا برکنار شود، به تسنیم گفت: واقعاً من را جزو منتقدان تیم ملی می‌دانند؟! بیشتر از همه برای فوتبال ملی دلم می‌سوزد و صحبتی که می‌کنم برای انتقاد و کوبیدن نیست، بلکه برخی ایرادها را می‌گویم. من همیشه جزو مربیانی بوده‌ام که بیشترین حمایت را از تیم ملی کرده‌ام و در موضوع دادن بازیکنان به تیم ملی هیچ وقت کارشکنی نکردم.

فرکی ادامه داد: اگر بعضی وقت‌ها ایرادی می‌بینم و می‌گویم به این دلیل است که تیم ملی را دوست دارم. به نظرم کارلوس کی‌روش کارش را انجام داد، برای تیم ملی زحمت کشید و باید قدردان او و زحماتش باشیم. اگر برخی اتفاقات هم در تیم ملی رخ می‌دهد که باب میل من نیست، نباید بگویید فرکی منتقد تیم ملی است. من اختلاف نظرهایی با کی‌روش دارم که آن هم فنی نیست و به مسئله دیگری برمی‌گردد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بهتر نیست کی‌روش در تیم ملی بماند، گفت:‌ در این باره تصمیم‌گیری با مسئولان فدراسیون فوتبال است. کی‌روش تا اینجا کارش را دنبال کرد و همانطور که گفتم باید قدرشناس باشیم و بعد تصمیم بگیریم.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا