اخطار امام جمعه فریدونکنار به تغییر کاربری بندر این شهرستان

مسئولان تصمیم‌های غلط نگیرند/ بندر نظامی در فریدونکنار با تحقق اقتصاد مقاومتی تناقض دارد

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، با انتقاد از مسئولان استان و شهرستان نسبت به زمزمه‌های تغییر کاربری بندر از تجاری به نظامی، اظهار داشت: بندر تجاری فریدونکنار باید با خدمت کارگزاران اقتصادی و مسئولان استانی تقویت و نواقص آن برطرف شود تا بتوان در آن ایجاد اشتغال کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه زمزمه‌هایی شینده می شود که برخی از مسئولان ناآگاه و غیرمدیر می خواهند این بندر را به پایگاه نظامی تبدیل کنند.

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: مازندران ۳۸۰ کیلومتر ساحل دارد که ۹ کیلومتر آن شامل فریدونکنار می شود، از این ساحل به مرزبانان دریایی و پژوهشکده مالک اشتر که یک تشکیلات نظامی است زمین داده‌ایم.

جلالی افزود: بندر فریدونکنار سهم بسیار کمی از ساحل این شهرستان دارد تا راه امیدی برای جوانان و اشتغالزایی آنان باشد، این بندر را می خواهند نظامی کنند.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان، گفت: شما که شکار پرنده را ممنوع اعلام کردید و مانع صید ماهی از دریا می شوید، کارخانه تولیدی نیز در فریدونکنار نداریم، فقط مانده این بندر کوچک که قصد تغییر کاربری آن را دارید.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه این چه فکر غلطی است که برخی‌ها می نشینند و نسبت به آن تصمیم می گیرند، اذعان داشت: زمین‌های آزاد و بکر دیگری در استان وجود دارد، چرا به دیگر شهرستان‌های مازندران نمی روید،اگر هنرمند هستید در کنار این بندر یک بازار اقتصادی فعال کنید.

جلالی در ادامه این تفکر مسئولان را خلاف فرموده‌های رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: من به همه مسئولان شهرستان، استان و کشور اخطار می کنم که فریدونکنار برای این تغییرات بزرگ آماده نیست، در گذشته نیز یکبار این کار را تجربه کردند و موفق نشدند و نباید یکبار دیگر آن را تجربه کنند.

وی گفت: برخی‌ها می گویند این شرکتی که بندر را گرفته فعال نیست، اگر این شرکت خلاف قانون عمل می کند، جلوی آن را بگیرید، اگر بندر بیمار است آن را مداوا کنید.

امام‌جمعه فریدونکنار تصریح کرد: این به معنای مخالفت با نظام نیست، یکبار هم به وزیر دفاع قبلی گفتم، اگر شرایط ویژه به وجود آید، نه تنها خانه‌ها و مغازه‌هایمان بلکه زندگی‌مان را برای نظام می دهیم.

وی در پایان اذعان داشت: امیدواریم اخطار ما به گوش مسئولان برسد تا در تصمیم‌گیری در این امر تجدیدنظر کنند تا دچار چالش‌های بعدی نشوند، این حرف ما دلسوزانه بود، به عنوان کسی که در این شهر مسئولیت کوچکی دارد و به مسائل شهر آگاه است، این را وظیفه خودم دانستم اعلام کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا