ترکیب دنیای واقعی و مجازی با هدست

بصیر، گوگل به تازگی سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری را بر روی هدست جدید شرکت Magic Leap انجام داده است. این شرکت واقع در فلوریدا، حق اختراع هدستی را به ثبت رسانده و به تازگی طرح‌ها و جزئیات بیشتری از آن را ارائه داده است.


هدست واقعیت افزوده و مجازی جدید می‌تواند چگونگی خریدکردن، تماشای تلویزیون و حتی عمل‌های جراحان را دستخوش انقلاب کند.

این هدست به عینک ایمنی اسکی شباهت دارد و به یک بسته باتری متصل است. سامانه جدید به شبکه‌ای متصل است و خود این شبکه هم به نوعی مدل جهانی قابل‌انتقال متصل است. این مدل با استفاده از پایگاه داده‌ای اشیا و شناسایی‌کنندگان اجسام خلق شده است.

حسگرهای این فناوری می‌توانند مکان و موقعیت کاربر را رهگیری کرده و اطمینان حاصل کنند که تصاویر با دقت هر چه تمام‌تر بر روی دنیای واقعی همپوشانی دارند. دگمه‌های موجود بر روی هدست می‌توانند مانند یک سینمای خانگی عمل کنند و منوهایی را در اختیار کاربر بگذارند. این در حالی است که حسگرهای دیگر دستورات انگشت مانند اشاره کردن، نسخه‌برداری‌کردن، گزینش‌کردن، کلیک راست و کارکردهای دیگر را تشخیص می‌دهند.

ماموریت شرکت Magic Leap طراحی و تجاری‌سازی طبیعی‌ترین رابط محاسباتی پوشیدنی دوستدار انسان در دنیا اعلام شده است و در طرح‌های ارائه‌شده در این ثبت اختراع، تعدادی از کاربردهای این هدست ارائه شده است.

این هدست می‌تواند موقعیت‌های روزانه را به بازی‌های رایانه‌ای برای کودکان تبدیل کند و در بیمارستان‌ها نیز، جراحان می‌توانند هدست جدید را در طول جراحی‌ها بپوشند تا نواحی خاصی به طور مثال قلب را برای هدایت گام به گام بر روی صفحه مجازی شناسایی کند. طرح‌های این هدست را می‌توان به شیوه‌ای مشابه برای دوچرخه‌سواران نیز به کار برد.

هنوز درباره بها و تاریخ این هدست گزارشی دریافت نشده است.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا