“شکلات” قاتل خرس‌های سیاه

بصیر،

خوردن بیش از حد شکلات موجب مرگ خرس‌ها شد!
 بعد از اینکه اندی تیمینز، مسئول پروژه‌ی ملی حفاظت از خرس‌ها، اعلام کرد که  چهار خرس سیاه در کنار طعمه‌ها مرده بودند، دایره نیوهمپ شایر فیش و بخش امور بازی‌ها قصد دارند که شکلات را از فهرست موارد مجاز طعمه‌ها برای شکار خرس‌های سیاه توسط شکارچیان ممنوع کنند.

تیمینز اعلام کرد که آزمایشات کالبدشکافی و سم‌شناسیِ انجام شده در دانشگاه نیوهمپ شایر نشان داد که مرگ خرس‌ها، دو بچه خرس و دو خرس ماده، به دلیل ایست قلبی حاصل از استفاده‌ی تئوبرومین بوده است. این ماده، عنصری طبیعی در شکلات است که برای سگ ها نیز خطرناک و مضر است.

تیمینز ادامه داد که پژوهشِ چندانی بر خطرات و مضرات شکلات بر روی خرس‌ها انجام نشده است، اما می‌توان حدس زد که «انواع شکلات‌ها می‌توانند سمی باشند.»
تیمینز می‌گوید: «بستگی دارد چقدر استفاده کنند.»


او همچنین گفت: «کارآمدترین، موثرترین و بهترین راه برای حذف این خطر در آینده این است که احتمال مسموم شدن گونه‌ها با شکلات را از بین ببریم. ما باید شکلات را از سطح جنگل‌ها پاک کنیم. از نظر ما، قرار دادن طعمه برای خرس‌ها یک ابزار مهم مدیریتی است. چیزی نیست که بخواهیم به راحتی از کنار آن بگذریم. در واقع، باید اصلاحاتی انجام شود تا مطمئن شویم قرار دادن طعمه برای خرس‌ها همراه با حذف شکلات از حیات‌وحش باشد.»

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا