رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فریدونکنار خواستار شد

لزوم قرار گرفتن شالیکوبی‌داران فریدونکناری در زیر مجموعه نظام صنفی

بصیر، روح‌الله ناصحی در سی و دومین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: ۳۴۰۰ واحد صنفی دارای مجوز و پروانه کسب در قالب ۳۰ اتحادیه در فریدونکنار فعال هستند که در سال جاری انتخابات اتحادیه فرش و موکت برگزار و تا پایان سال نیز انتخابات اتحادیه موسسه اتومبیل را صورت می دهیم.

وی تصریح کرد: در حوزه آموزش واحدهای صنفی با جدیت وارد کار شدیم و اتاق اصناف شهرستان نیز به طور جد به آن پرداخته و توانسته ایم آن را ساماندهی کنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فریدونکنار  اذعان داشت: یکی دیگر از دغدغه های استان به روز رسانی سامانه اصناف است تا در انتخابات کشور نماینده بیشتری را در اتاق اصناف داشته باشیم که ثبت واحدهای صنفی در سامانه برای ما بسیار حائز اهمیت است.

ناصحی گفت: ساماندهی مشاور املاک یکی از دغدغه های ما است که باید صورت بپذیرد و تمامی معاملات باید ثبت در سامانه شود و با متخلفین نیز در این زمینه برخورد می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فریدونکنار ادامه داد: سیاست سازمان در اتحادیه قصابان، کشتار صنعتی است که اخیرا در شهرستان مشاهده می شود که اعضای این اتحادیه از شهرستان آمل و از کشتارگاه سنتی که مورد تائید بهداشت نیز است مباردت به واردات گوشت کردند که این خلاف محسوب می شود و برای اینکه به سلامت مردم آسیب نرسد تاکید سازمان وارد کردن گوشت از کشتارگاه صنعتی است.

وی افزود: کارگاه آموزشی برای اتحادیه طلا فروشان با حضور کارشناسان نیروی انتظامی به همت اتاق اصناف برگزار که با استقبال خوبی نیز رو به رو شد و تاکید ما بر استمرار این کلاس آموزشی است و بر اساس قانون جدید فرد صنفی در زمان تحصیل پروانه کسب باید آموزش های مرتبط را دیده و گواهینامه نیز صادر و در پرونده ثبت شود.

ناصحی با تاکید بر اینکه شالیکوبی‌داران باید زیر مجموعه نظام صنفی قرار بگیرند، گفت: متاسفانه برخی در قالب اتحادیه و تعدادی در قالب شرکت تعاونی فعالیت می کنند و خیلی به قانون تمکین نمی کنند و اتحادیه نیز بر پلمپ واحدهای بدون پروانه کسب تاکید دارد، این موازی کاری موجب شد سواستفاده هایی از کنار این تعاونی ها صورت گیرد.

 

وی افزود: در حال حاضر حدود ۶۰ شالیکوبی در سطح شهرستان فعال‌اند که می توانند به تنهایی یک اتحادیه را تشکیل دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا