تسکین دردهای سیاتیک با طب سنتی

بصیر، علی حسینی در مورد درمان درد مفاصل گفت: درد مفاصل در افرادی که مزاج سرد دارند با افرادی با مزاج گرم فرق می کند.در افراد سرد مزاج با دادن داروهاى گرم و غذاهاى گرم و در مزاج گرم با اغذیه و داروهاى سرد تعدیل مزاج انجام و درد مفاصل ناشی از آن کم می شود.


وی ادامه داد: همچنین اگر درد مربوط به مزاج خشک باشد بهتر است از غذاهای مرطوب مثل شیر گاو بخورند و روغن بادام، روغن مغز تخم کدو،مغز ساق قلم گاو روی مفصل بمالند.

حسینی گفت: مصرف شربت لیمو و سکنجبین و شیره چهارتخم و عناب ، زرشک و لیمو و آلوچه نیز توصیه می شود.

این متخصص طب سنتی افزود: درد سیاتیک که در طب سنتی به عرق النساء معروف است.درمان متفاوتی دارد. عرق النساء رگی است که از کمر شروع می شود و از پشت پا تا پنجه می آید و اغلب این درد به دلیل افزایش سودا در بدن است.

وی تصریح کرد: برای بهبود دردهای مفصلی می توان یخ روی مفصل گذاشت در انواع دردهای مفصل دموی و صفراوی که گرم است گذاشتن یخ مسکن خوبی است، اما در انواع بلغمی و سوداوی مانند سیاتیک این کار مضر است.روش دیگری که به افراد توصیه می شود استفاده از آب درمانی، استخر، سونا و جکوزی است.

حسینی افزود: قدم زدن در آب در بهبود درد مفصل سوداوی یا درد سیاتیک مفید است زیرا مفصل این افراد خشکی دارد و آب استخر اگر گرم باشد به تسکین درد کمک می کند اما اگر آب سرد باشد یا هوای استخر مناسب نباشد، وضعیت بیمار بدتر می شود.به افرادی که دچار درد مفصل بلغمی هستند نیز توصیه می شود از سونای خشک استفاده کنند.

این متخصص طب سنتی گفت: دردهاى پشت یا کمر که عارضه‌اى از نوع دیسک نباشد با داروهاى خوردنى، مالیدنى و پماد بهبود مى‌یابد این دردها با مالیدن سیر با روغن زیتون یا مغز ساق گاو تسکین می‌یابد.

وی افزود: درمان درد مفاصل، آرتروز و روماتیسم نیز در طب سنتی که به دلیل صفرا باشد توصیه می‌شود آب اسفرزه با سرکه، کدو ،خیار، کاهو و سکنجبین خورده شود یا بر محل درد مالیده شود.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا