مشکل پرونده بابک زنجانی از دید پورمحمدی

بصیر،  حجت‌الاسلام پورمحمدی در خصوص آخرین اقدامات در پرونده بابک زنجانی گفت: ما در شناسایی اموال وی در داخل کشور مشکلی نداریم بلکه مشکل عمده ما شناسایی اموال وی در خارج از کشور است.

وی افزود: همانطور که قبلاً هم گفتیم وظیفه اصلی ما شناسایی اموال این فرد است.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه در بحث شناسایی اموال پیشرفت کمی داشته‌ایم، افزود: اموال زیادی در دست بابک زنجانی است و بیشتر اموال هم در خارج از کشور است.

اولین روزهای زمستان سال گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر بدهکاری یک میلیاردر جوان به دولت.

بدهی رقمی معادل ۲ میلیارد یورو بود که گفته می‌شد بابک زنجانی در جریان خرید و فروش نفت به این میزان به وزارت نفت بدهکار شده است.

پس از حدس و گمان‌های مختلف درباره این پرونده در روز ۸ دی ماه همان سال دادستان عمومی و انقلاب تهران مدعی شد پرونده این فرد در دادستانی تهران مفتوح است.

تنها یک روز پس از این اظهار نظر حجت الاسلام محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور گفت: بابک زنجانی بازداشت شده است.

بررسی‌ها درباره دستیابی به نوع اتهامات این فرد و همچنین نحوه رسیدگی به این پرونده ادامه داشت تا اینکه مشخص شد همان بدهی نفتی عامل بازداشت بابک زنجانی شده است.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به وسعت پرونده بابک زنجانی افزود: این پرونده بزرگ‌ترین پرونده‌ اقتصادی سال‌های بعد از انقلاب است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه هم در هفتاد و سومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به آخرین جزئیات پرونده بابک زنجانی گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم ایشان همکاری لازم برای معرفی اموالش در داخل و خارج از کشور را نداشته است اما هم‌اکنون کار کارشناسی برای قیمت‌گذاری اموال وی در حال انجام است.

وی افزود: در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی پرونده وی مطرح شد و قرار شد که اموال پیدا شده با نظارت دادستان تهران در اختیار وزارت نفت قرار بگیرد و وزارت نفت با نظارت دادستان تهران آن اموال را یا بفروشد و یا آن را اداره کند که این کار در حال انجام است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در مورد افراد بازداشتی باید بگویم که شخص جدیدی بازداشت نشده است و افرادی که در بازداشت بودند هنوز هم هستند. همچنین از بعضی افراد سؤال و تحقیق به عمل آمده و کیفرخواست هنوز صادر نشده است.

این در حالی است که دادستان تهران در خصوص اظهارات اخیر یکی از مقامات دولتی در مورد پرونده بابک زنجانی گفت: در این پرونده، از رئیس کل سابق بانک مرکزی و تعدادی از وزرای سابق، تحقیقات لازم صورت گرفته است و با توجه به گستردگی ابعاد پرونده، تکمیل تحقیقات مستلزم زمان بیشتری است.

وی افزود: بازپرس در مرحله فعلی، تحقیقات خود را بر روی سه متهم اصلی پرونده متمرکز کرده است و پس از فراغت از این امر، در مورد سایر متهمان پرونده اقدام و اتخاذ تصمیم شد.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا