مرگ مغزی بانوی مازندرانی در اثر اشتباهات پرستاری/گروکشی یک بیمارستان دولتی برای تبرئه شدن

بصیر،«س – ص» فرزند این بانوی مازندرانی درباره جزئیات حادثه پیش‌آمده برای مادرش، اظهار داشت: مادرم برای انجام یک جراحی ساده به یک بیمارستان دولتی مراجعه کرد و در روز ۱۹ دی ماه بستری شد.


وی با بیان اینکه ۲۳ دی‌ماه مادرم جراحی شد و عمل جراحی‌اش موفقیت‌آمیز بود، افزود: بعد از عمل جراحی، پزشک گفت حالش مساعد است و می‌تواند مرخص شود. 

این فرد داغدار خاطرنشان کرد: به دنبال ترخیص مادرم بودیم که ساعت ۱۲ پرستار بالای سرش آمد و گفت باید آمپول منیزیم به مادر تزریق شود که با مخالفت ما مواجه شد.

این شهروند با اشاره به اینکه مخالفت ما نیز برای عدم تزریق راه به جایی نبرد، تصریح کرد: ظاهراً پزشک معالج نیز این آمپول را برای مادرم تزریق نکرده بود و ممانعت من برای عدم تزریق موجب درگیری‌ام با پرستار شد اما وی همچنان اصرار به تزریق داشت.

وی ادامه داد: بالاخره پرستار ۵۰ گرم آمپول منیزیم که اگر باید تورگی تزریق شود را به صورت عضلانی تزریق کرد. 

این فرد داعدار در ادامه این ماجرا گفت: بعد از تزریق آمپول چهره مادرم قرمز شد، دچار تب شد و فریاد می‌زد رگم دارد پاره می‌شود و بعد از آن دچار اختلالات عصبی ‌شد. 

این شهروند با اشاره به اینکه بعد از شوکی که به مادرم بعد از تزریق آمپول منیزیم ایجاد شد، دچار کمبود اکسیژن شد، بیان کرد: پرستاری که در این ماجرا دست داشت، به همراه دیگر پرستار حاضر در بخش حتی توانایی باز کردن ماسک اکسیژن را هم نداشتند.

وی اضافه کرد: از حراست بیمارستان درخواست کمک کردیم، آنها نیز بعد از ۴۵ دقیقه حضور پیدا کردند اما دیگر نتوانستند کاری از پیش ببرند. 
  
این فرد داغدار ضمن بیان اینکه در ادامه مادرم را دیالیز کردند، اذعان کرد: ظاهراً دیالیز برای این بود تا از سم حاصل از تزریق ناشیانه منیزیم، کادر پرستاری تبرئه شود و در همین راستا چند روز مادرم را دیالیز کردند.

وی افزود: بعد از دیالیز نیز چند روز متوالی آزمایشگاه خون برای مادرم تجویز کردند و این آزمایش‌ها نیز در خارج از بیمارستان و با هزینه شخصی ما انجام می‌شد.

این شهروند با اشاره به اینکه آزمایش‌های انجام شده برای این بود که از خارج شدن سم منیزیم از بدن مادرم مطمئن شوند، ابراز کرد: بیمارستان بعد از اطمینان از خارج شدن سم اعلام کرد که مادرم دچار مرگ مغزی شد و پیشنهاد اهدای عضو کردند.

این فرد داغدار با بیان اینکه به دنبال این قصور ما نیز اقدام به شکایت از پرستار و بیمارستان کردیم، یادآور شد: با درخواست اهدای عضو موافقت کردیم اما به ما گفتند اگر قرار است اهدای عضو انجام دهید باید از شکایت خود دست بردارید.

وی مشکل پیش آمده برای مادرش را قتل عمد عنوان کرد و گفت: شکایت ما از طریق پزشکی قانونی در حال پیگیری است اما بیمارستان حاضر به قبول این مسئله نیست و همکاری با خانواده بیمار ندارند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا