روایتی مستند از اهدای کلیه توسط یک طلبه به کودک هشت‌ساله

بصیر، مهدی حیدری کارگردان مستند «ده، چهار و نیم، سه و نیم»، درباره موضوع این مستند گفت: این فیلم درباره اهدای کلیه یک طلبه جوان بنام کمیل نظافتی است که به یک کودک ۸ ساله کلیه خود را اهدا می‌کند.

وی با اشاره به مراحل تولید این مستند توضیح داد: اواخر سال ۹۲ فیلمبرداری را در آمل انجام دادیم و تا اواخر خرداد ماه ۹۳ مراحل فنی به پایان رسید و فیلم آماده نمایش شد.

حیدری درباره هدف اصلی مستند «ده، چهار و نیم، سه و نیم» گفت: هدف اصلی من از ساخت این فیلم مستند ضبط یک حرکت انساتی در قاب سینما بود و هرگز برای دفاع از لباس و یا جایگاه روحانیت این فیلم را نساختم، اینکه یک انسان تصمیم به نجات جان یک فرد دیگر بگیرد هدف اصلی من است.

وی ادامه داد: «ده، چهار و نیم، سه و نیم» برای اولین بار در جشنواره فیلم وارش به نمایش در آمد و توانست در دو بخش جایزه اصلی این جشنواره را دریافت کند.

حیدری درباره استقبال از این مستند در جشنواره وارش گفت: در جشنواره وارش رویکرد فیلمسازان خارجی و داخلی بعد از تماشای این مستند برای من بسیار مهم بود و همچنین تماشاگران بسیاری به تماشای این مستند نشستند.

این مستندساز عنوان کرد: نگاه آقای ایوبی و مدیران سینمایی به مستند «ده، چهار و نیم، سه و نیم» بسیار مثبت بود و من خوشحالم که آقای ایوبی فیلم من را دید.

حیدری در ادامه از ساخت یک فیلم سینمایی به همین نام خبر داد و تاکید کرد: فیلمنامه سینمایی «ده، چهار و نیم، سه و نیم» را به آقای ایوبی رئیس سازمان سینمایی ارائه دادم و با موافقت شورای محترم پروانه ساخت این فیلم سینمایی را به عنوان اولین تجربه بلند سینمایی در کارنامه خود ثبت خواهم کرد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا