بهمن ۹۳، سی و ششمین طلوع فجر انقلاب-82/ امام‌جمعه فریدونکنار:

اینکه می‌گویند تهدید نظامی روی میز داریم دروغ است، زیر میز هم چیزی نیست

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در جمع مردم فریدونکنار پس از راهپیمائی باشکوه ۲۲ بهمن در مصلی قدس این شهرستان، اظهار داشت: حفظ این انقلاب از وظایف اصلی ما است و این انقلاب بود که سرگردانی را برای جهانیان ظالم و ستمگر ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه حفظ موجودیت انقلاب اولویت نخست ما است، به دستاوردهای سیاسی، اقتصادی، عمرانی، و اجتماعی اشاره و تصریح کرد: در حوزه‌های نظامی، سیاسی، دینی دستاوردهای زیادی داشتیم که به عنوان مثال در دین، عدم جدایی دین و سیاست است.

امام‌جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: خیلی‌ها در اثر نادانی و دشمنی، دین را جدای از سیاست می دانند اما این نظام به همه فهماند که این دو از هم جدا نیستند و اسلام از انزوا بیرون آمد.

جلالی در ادامه با اشاره به فرموده‌های رهبری مبنی بر شفاف بودن نتیجه مذاکرات، گفت: این انقلاب ابهت پوشالی آمریکا را شکسته و ۶۰ هزار مستشار نظامی غربی را از کشور بیرون کرد.

وی اظهار داشت: سخنان رهبری تیر خلاص به توطئه آنها بود و می‌خواستند مذاکرات را مرحله‌ای کنند تا از مردان دیپلماسی ما امتیاز بیشتری بگیرند.

جمهوری اسلامی ایران طرفدار صلح است

امام‌جمعه فریدونکنار ادامه داد: دنیا باید بداند که ما طرفدار صلح هستیم و می خواهیم عزت این مردم که به وسیله خون شهدا به دست آمد حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه، زمانی که فرموده‌های رهبری به گوش جان کری رسید گفت از میز مذاکره جدا می‌شویم، افزود: شما به این مذاکره نیازمندید و درخواست داده‌اید.

جلالی اذعان داشت: اگر به توافق نرسیم سه راه دارید که یکی از آنها تشدید تحریم اقتصادی است، مگر تا الان کردید چه نتیجه‌ای گرفتید.

وی ادامه داد: ۳۶ سال است که انقلاب را تحریم می‌کنید و ما از این تحریم اقتصادی هواپیماها ساخته‌ایم و  پهپادهای جاسوس آمریکایی و اسرائیلی را خاک نشاندیم.

امام‌جمعه فریدونکنار گفت: در همین شرایط تحریم با موشک‌های با برد ۲ هزار کیلومتر می توانیم به قلب حیفا بزنیم و ماهواره و موجود زنده به فضا بفرستیم.

اقتصاد مقاومتی به جای رفع تحریم اقتصادی

جلالی اذعان داشت: سانتریفیوژهای ما در شرایط تحریم ساخته شدند و دانشمندان ایرانی بدون نیاز به هیچ کمکی این کار را انجام دادند، حال اگر می‌خواهید تحریم کنید، انجام دهید اما اقتصاد مقاومتی طرحی است که این ملت شهید داده برای حفظ اسقلال پا به پای رهبر، مقاومت خود ادامه خواهند داد.

وی اظهار داشت: آقای جان کری، این تحریم اقتصادی را تجربه کرده‌اید، اینکه می گوئید تهدید نظامی روی میز  داریم دروغ است، زیر میز هم چیزی ندارید، چرا که خود شما می ترسید.

امام‌جمعه فریدونکنار با بیان اینکه شما در یمن ضعیف ورشکسته قدرت حضور نظامی ندارید، گفت: در ایرانی که درقلب کشورهای انقلابی‌ منطقه و دنیا به ویژه لیبی، یمن، مصر، تونس، لبنان، سوریه،عراق، آمریکا و اروپا است چه می خواهید بکنید.

وی اذعان داشت: فقط راه سوم می ماند و آن هم مذاکره است، یا باید کنار بکشید تا حیثیت نداشته سیاسی‌تان بار دیگر از بین رود، یا اینکه در میز مذاکره حاضر شوید و آنچه که ایران می گوید و به نفع ملت ایران است عمل کنید.

جلالی گفت: ما این عزت را در سایه انقلاب اسلامی ایران به دست آرودیم و توانستیم ابرقدرت شرق یعنی شوروی سابق را متنبه کنیم و با آمریکا و ایادی‌اش نیز چنین خواهیم کرد.

امام‌جمعه فریدونکنار در پایان تاکید کرد: این انقلاب در دست ما امانت است و نباید به آن خیانت کنیم بلکه باید از رهبری پشتیبانی و از فرموده‌های‌شان حمایت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا