ثبت 30 اختراع پژوهش‌سرای فریدونکنار در اداره مالکیت صنعتی تهران؛

قهرمان جهان در مضیقه علمی و مالی است

بصیر، حمزه‌علی شیرپور در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار داشت: ۲۲ پژوهش سرای فعال در استان مازندران داریم که مهم‌ترین فعالیت‌های این مراکز علمی حضور در جشنواره‌های جوان و نوجوان خوارزمی، تشکیل کلاس و حضور در مسابقه‌های رباتیک استانی و کشوری، حضور در مسابقات نانوتکنولوژی، مسابقات آزمایشگاهی و کارگاهی، تشکیل کلا‌س‌های پژوهشی، نوآوری، خلاقیت و فعالیت کتابخانه‌ای برای دانش‌آموزان پشت‌کنکوری است.،

وی با اشاره به رتبه‎‌های کسب شده از سوی این پژوهش‌سرا، اذعان داشت: پژوهش سرای مرحوم خبازی فریدونکنار از سال ۸۵ فعالیت خود را آغاز کرد و در مسابقاتی چون جشنواره جوان خوارزمی چهار رتبه پنجم و ششم کشور را به دست آورد.

مسئول پژوهش‌سرای مرحوم خبازی فریدونکنار با اشاره به اینکه ۳۰ اختراع را در اداره مالکیت صنعتی تهران ثبت کردیم، تصریح کرد: ۱۰۰ دانش آموز فریدونکناری هر ساله در المپیاد کشوری نانو از این پژوهش‌سرا شرکت می کنند که این جای افتخار است.

شیرپور با بیان اینکه مهمترین نکته برای این پژوهش‌سرا مسابقات رباتیک است، گفت: در مسابقات رباتیک، در سال ۹۰ در رقابت‌های ایران اپن قهرمان ایران شدیم، تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات استانبول بودیم و در آنجا به مقام سوم جهان دست پیدا کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در ایران اپن سال ۹۱ نیز شرکت کردیم و قهرمان ایران شدیم در رقابت‌های جهانی مکزیک به مقام قهرمانی جهان دست یافتیم.

مسئول پژوهش‌سرای مرحوم خبازی فریدونکنار افزود: در سال ۹۲ در رقابت‌های ایران اپن سوم شدیم و امسال هم در مسابقات شریف‌کاپ مقام دوم را کسب کردیم.

شیرپور در پایان خواستار توجه بیشتر مسئولان آزش و پرورش در سطح کلان شد و گفت: با توجه مشکلات مادی و بودجه‌های تخصص یافته، آموزش و پرورش فریدونکنار از این پژوهش‌سرا حمایت‌های خوبی دارد اما فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقی و فنی به پشتوانه علمی و مالی نیاز دارد که از این طریق در مضیقه هستیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا