دل بی‌قرار مصطفی مازح‌های عرصه جنگ‌نرم نگران است!

ولنتاین و خوراک مستهجن فرهنگ! غرب به جوانان ایرانی

بصیر/ یادداشت: کریم طالبی کناری

“جنگ‌نرم راست است؛ این یک واقعیت است؛یعنی الان جنگ است. البته این حرف را من امروز نمی زنم.من بعد از از جنگ-از سال ۶۷-همیشه این را گفته ام؛بارها و بارها.علت این است که من صحنه را می بینم.چه بکنم اگر کسی نمی بیند؟!چه کار کند انسان؟! من دارم می بینم صحنه را، می بینم تجهیز را، می بینم صف آرایی را….”

جملات بالا گوشه ای از فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره جنگ نرم و توجه نکردن کافی برخی از مسئولان امر به آن است.

۲۵ بهمن هر سال یادآور دو حادثه است که اگر به عمق مسئله توجه کنیم متوجه می‌شویم که به گونه‌ای با جنگ‌نرم و پیامدهای آن مرتبط‌اند؛ نخست سالروز فرمان تاریخی امام مبنی بر اعدام نویسنده کتاب شیطانی آیات شیطانی سلمان رشدی و دوم روز دوستی‌ها یا روز عشاق(همان ولنتاین) که به طور کل از فرهنگ جذاب و فریبنده غربی منشا گرفته است.

اگر بخواهیم جنگ‌نرم را به گونه‌ای دیگر تعریف کنیم باید بگوییم که جنگ‌نرم،جنگ تغییر ذائقه‌ها و شکاف بخشی کاذب فرهنگی بین نسلها است یا جنگ تغییر و جابجایی مفاهیم زشت و زیبا در فرهنگ جامعه و آسان‌سازی ترویج خرافات که اینها هم در کتاب سلمان رشدی دیده می‌شود و هم غرب در برگزاری روز دوستی‌ها در ایران به شدت بدنبال آن است، علاوه بر آن، غرب در هدایایی که دختران و پسران در این روز به همدیگر می‌دهند فرهنگ خود را تبلیغ می کند، اگر به هدایایی که سال‌های گذشته در بازار در این روز به فروش می‌رسید نگاهی بیاندازیم و آن را با هدایای امروز یعنی سال ۹۳ کنار هم بگذاریم می‌بینیم که غرب به دنبال چه چیزی است و چگونه به همین راحتی فرهنگ مبتذل و مستهجن خود را به جان فرهنگ اصیل اسلامی- ایرانی جوانان ما می اندازد که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تضاد فرهنگی در این جوانان باشیم.

پنهان بودن، وسعت دامنه نتایج، کاهش امکان مقابله، عمیق‌تر بودن اثرگذاری و درصد موفقیت بالا از جمله اهداف جنگ‌نرم است که هم در کتاب سلمان رشدی و هم در نتایج برگزاری روز دوستی‌ها دیده می‌شود.

سلمان رشدی در کتاب خود به دنبال تضعیف اساسی مبانی اسلام بود، همان مبانی و ایدئولوژی که باعث شد نظام سرمایه‌داری به انزوا کشانده شود و مستکبران و دیکتاتورهای عالم را برای همیشه از صحنه روزگار محو کند.

وی با نوشتن کتاب «آیات شیطانی» جنگ‌نرمی را آغاز کرد که تاکنون به همان شیوه ادامه دارد، کاریکاتورهای موهن از پیامبر، فیلم‌سازی‌های مکرر و ماجرای جانسوز قرآن‌سوزی از نمونه‌های آن است.

هر چند امام بزرگوار ما که دلسوزانه حکم اعدام سلمان رشدی مرتد را اعلام کرد، تا حد زیادی جلوی پیشروی آنان را گرفت، آنان می‌دانند که امروز هم ممکن است حکم اعدام برای تمامی اهانت‌کنندگان به ساحت مقدس قرآن، پیامبر و ائمه اطهار صادر شود، مقابله با جنگ نرم در این حوزه با نوشتن کتاب‌های متعدد دینی و ایجاد سایت‌ها و وبلاگ‌های اسلامی تا حد زیادی امکان‌پذیر است، امّا روز دوستی‌ها که امروزه به شدت مورد توجه جوانان ایران و کشورهای منطقه قرار گرفته است باید مورد واکاوی جدی واقع و راه‌حل‌های مناسبی برای مقابله با آن تهیه و به اجرا در آورده شود. مسئولان امر باید فریادهای دلسوزانه رهبری عزیز را بشنوند و در اجرای منویات ایشان گام بردارند، یادمان نرود که رهبری عزیز درباره فرهنگ فرمودند«فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم را در راه آن فدا کنم».

و اما بعد…

گرامی باد یاد و خاطره  شهید مصطفی مازح که در راه اجرایی کردن فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر اعدام سلمان رشدی به درجه رفیع شهادت رسید و حال گنبد کوچک بارگاهش و مزارش دارالشفای عاشقان وعارفان است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا