یک نظرسنجی مانع تنبیه سخت کاسیاس شد

بصیر، رسانه‌های ورزشی در کشورهای صاحب سبک در دنیای فوتبال از جمله اسپانیا و انگلیس از دیرباز نقش قابل توجه و بسیار مهمی در تصمیم گیری‌های کلان ورزشی داشته‌اند، نظرسنجی یکی از همین اتفاقات است که معمولا از سوی مقامات ورزشی در این کشورها بسیار جدی گرفته می شود و نماد بارزی است برای اثبات حضور نقش مردم در جهان ورزش.

از طرفی همین اتفاق باعث می‌شود تا خود رسانه‌ها نیز حس بهتری داشته باشند و خود را به معنای واقعی واسطه بین مردم و مقامات بدانند. به عنوان مثال وقتی آس اسپانیا اقدام به برگزاری نظرسنجی می‌کند و مردم شهر مادرید با کد ملی خود در آن رای می دهند نتیجه این نظرسنجی به صورت رسمی به وزارت ورزش اسپانیا مخابره می شود و وزیر ورزش بی صبرانه در انتظار نتیجه چنین نظرسنجی‌هایی است.

هواداران یک باشگاه نیز همیشه شماره کاربری و رمز ورود مخصوص به خود را دارند و در وب سایت رسمی باشگاه خود در نظرسنجی ها شرکت می کنند و به خوبی می‌دانند که نظر آنها در تصمیم گیری های مدیریت باشگاه تاثیر دارد.

در این مورد خاص می شود به نظرسنجی سال گذشته باشگاه بارسلونا در وب سایت رسمی این باشگاه اشاره کرد که درباره انتخابات زودهنگام مدیریت باشگاه سوال کرده بود و در حالی که وزیر ورزش اسپانیا، شهردار بارسلونا و چندین سهامدار کلان این باشگاه موافق برگزاری انتخابات زودهنگام بودند وقتی در نظرسنجی وب سایت رسمی باشگاه مشاهده کردند که بیش از ۸۰ درصد مردم مخالف هستند از برگزاری این انتخابات زودهنگام صرف نظر کردند.

یک نظرسنجی مانع تنبیه کاسیاس شد

در شهر مادرید نیز از این اتفاقات کم رخ نمی دهد و هر کدام از این حوادث کوچک و بزرگ نمادی از حضور مردم در ورزش این کشور محسوب می شود، وقتی رئال مادرید از اتلتیکومادرید شکست خورد و دروازه ایکر کاسیاس برای ۴ بار فرو ریخت، باشگاه رئال مادرید تصمیم گرفت تا کاسیاس را تنبیه کند اما روزنامه مارکا در نظر سنجی خود از مردم شهر مادرید پرسید که آیا با تنبیه و جریمه نقدی کاسیاس موافق هستند یا خیر و مردم مادرید در این نظرسنجی با داشتن کد هواداری رسمی باشگاه رئال مادرید رای دادند و مشخص شد که نزدیک به ۹۰ درصد مردم مخالف جریمه شدن کاسیاس هستند و بلافاصله روابط عمومی باشگاه رئال مادرید بیانیه داد و اعلام کرد که با احترام به نظر مردم، ایکر هرگز جریمه نقدی نخواهد شد.

در همین راستا نیز نظرسنجی روزنامه آس اسپانیا درباره شایستگی دروازه‌بانان رئال مادرید نشان از تاکید ۷۵ درصدی هواداران رئال مادرید بر حضور کیلور ناواس درون دروازه به جای ایکر کاسیاس داشت و جالب این که مربیان تیم فوتبال رئال مادرید نیز به نظر مردم احترام گذاشتند و با قید این شرط که ناواس تا قبل از بازی برابر دپورتیوو در شرایط آرمانی باشد تاکید کردند که حتما از او به جای کاسیاس استفاده خواهند کرد.

نقش رسانه در برگزاری این نظرسنجی ها بسیار اهمیت دارد و مهم تر از آن این که باشگاه ها و مقامات ورزشی در این کشور (اسپانیا) به این نظرسنجی ها کاملا احترام می گذارند و به آنها عمل می کنند.

در کشور انگلیس نیز از این دست مثال‌ها کم نیست و البته به غلظت اسپانیا به چشم نمی خورد، در هر حال می شود به طور مثال تغییر طراحی پیراهن تیم فوتبال باشگاه منچستریونایتد اشاره کرد که این باشگاه برای طراحی تازه این پیراهن مبلغ ۴ میلیون پوند هزینه کرده بود اما وقتی متوجه شد که هواداران رسمی منچستریونایتد تا مرز ۶۵ درصد از این طراحی تازه رضایت ندارند این پیراهن جدید را از همه فروشگاه ها جمع کرد و بار دیگر از شرکت طراح لباس خواست تا پیراهن جدیدی را طراحی کند.

امید که رسانه های ورزشی در ایران نیز با برگزاری علمی و اصولی نظرسنجی ها ضمن برقراری ارتباطی شایسته و سازنده بین مردم و مقامات ورزشی، بار دیگر به جایگاه اصلی خود بازگردند و فضایی سازنده را در این نظرسنجی های مردمی و تاثیرگذار ایجاد کنند.
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا