تدابیر ویژه برای بیماران مبتلا به صرع

بصیر، سید جواد علوی درباره تدابیر و پرهیزات برای بیماران مبتلا به صرع اظهار داشت: افراد مبتلا به صرع برای پیشگیری از حمله‌های صرع خود باید تدابیری را رعایت کنند.

به گفته علوی این بیماران باید بدانند که هوای بسیار گرم و هوای بسیار سرد برایشان ضرر دارد. همچنین، نشستن و قرار گرفتن زیر نور ماه، نشستن در چرخ و فلک و نگاه کردن به حرکات سریع همه می‌تواند به عنوان عامل محرک برای این بیماران باشد.
این کارشناس طب سنتی افزود: این بیماران از بوییدن بوهای نامطبوع مثل بوی سوخته، بوی قیر آب شده یا گوگرد و بوهای خیلی تند باید پرهیز کنند. همچنین، حمام طولانی برایشان خوب نیست. این بیماران باید توجه کند که آب بسیار گرم به صورت‌شان کمتر بزنند و صورت‌شان را با آب بسیار گرم نشویند.
خواب زیاد برای بیماران صرعی ممنوع
علوی ادامه داد: با شکم پُر به حمام رفتن برایشان مضر است البته باید خاطرنشان کرد که خواب زیاد برای این افراد خیلی ضرر دارد. همچنین، بی‌خوابی و کم‌خوابی، نزدیکی جنسی بیش از حد نیز خوب نیست.
افراد مصروع از پُرخوری و روی هم خوری پرهیز کنند
وی گفت: بیماران صرعی باید توجه کنند که پُرخوری و روی هم خوری برایشان ضرر دارد. همچنین، بعد از حمام آب و غذا نخورند چرا که این کار برای آنان بسیار ضرر دارد.
این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: غذا باید کم خورده شود و در طول روز می‌توانند ۳ وعده غذای سبک مصرف کنند. همچنین، از بی تحرکی باید اجتناب کنند البته فعالیت متناوب و سبک برایشان مفید تر است.
پرهیزات غذایی بیماران صرعی
علوی بیان داشت: بیماران مبتلا به صرع از غذاهای بسیار چرب و شیرین، شیرینی‌های قنادی، غذاهایی مثل ماکارونی، سالاد الویه، غذاهای آماده و کارخانه‌ای، غذاهای مانده و بیات پرهیز کنند.
کرفس برای بیماران صرعی بسیار ضرر دارد
وی عنوان کرد: از مصرف گوشت گاو، گوساله، شتر، ماهی، گوشت‌های نمک سود شده پرهیز کنند. همچنین فلفل، خردل، سیر، پیاز، شلغم، کلم، تره، ترب، شاهی، باقالی، عدس نیز پرهیز کنند البته توجه داشته باشند که سبزی کرفس برای این بیماران بسیار مضر است.
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا