معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در فریدونکنار خبر داد:

افزایش پژوهش‌سرای مازندران در سال ۹۴

بصیر، اسفندیار نظری در آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقات استانی ربات‌های آتش‌نشان در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی مرحوم خبازی فریدونکنار، اظهار داشت: برای پیشرفت و توسعه چاره‌ای جز حرکت به سوی فناوری روز نداریم.

وی تصریح کرد: وظیفه آموزش و پرورش در قرن حاضر تبدیل کردن دانش ضمنی به دانش آشکار است و یکی از مراکز مهم این عمل، پژوهش‌سراهای دانش آموزی هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مازندران، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش در بخش استعدادیابی، خلاقیت‌ها و ابتکارهای دانش‌آموزان توجه به پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی است.

نظری تحقیق، ارزیابی و پژوهش محوری را از حلقه‌های مفقوده آموزش و پرورش دانست و گفت: مراکز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در راستای شکوفایی استعدادها می توانند بسیار مفید باشند اما نیاز به توجه بیشتری دارند.

وی اذعان داشت: کشورهای دنیا در فکر شناسایی استعداد دانش‌آموزان و هدایت آنها بر اساس استعدادهای‌شان هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مازندران، ادامه داد: اگر قرار است تحولی در جامعه صورت بگیرد باید معلم و مدرسه به دغدغه اول کشور تبدیل شوند.

نظری افزود: آموزش باید با فرهنگ همراه باشد یعنی با مهندسی مجدد، همدلی، همراهی و مدیریت پویا باید دست به تغییرات مجددی زد که آموزش ما را با فرهنگ همراه کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مازندران در پایان از افزایش تعداد پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان مازندران به ۳۲ مرکز تا پایان سال ۹۳ خبر داد.

گفتنی است در این دوره از مسابقات ۱۰ تیم از شهرهای مختلف استان حضور داشتند که رتبه های اول تا سوم را تیم هایی از فریدونکنار به خود اختصاص دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا