چاقی مزمن را مانند یک بیماری درمان کنید

بصیر، با تقویت این ایده که چاقی باید در گروه بیماری‌های مزمن طبقه‌بندی شود، پزشکان تاکید دارند که در موارد شدید باید این عارضه مانند یک بیماری تحت درمان قرار گیرد تا افراد به وزن متعادل برسند و از نعمت سلامتی برای مدت بیشتری در طول عمر خود بهره‌مند شوند

متخصصان می‌گویند اگرچه پرخوری و بی‌تحرکی از عوامل موثر در بروز چاقی هستند اما تنها دلایل ابتلا به این عارضه نیستند و به همین دلیل سایر عوامل موثر در چاقی باید تحت کنترل قرار گیرند. از این رو توصیه می‌شود که باید با این عارضه به عنوان یک بیماری که نیاز به درمان مناسب دارد، برخورد شود.

دکتر «کریستوفر اوکنر»، متخصص اطفال و استاد روانشناسی در دانشکده پزشکی «ایکانِ» نیویورک می‌گوید: چاقی باید مانند یک بیماری تحت درمان قرار گیرد. این عارضه نوعی اختلال است که اگر تحت کنترل قرار نگیرد می‌تواند مانند اعتیاد به الکل و موادمخدر پیامدهای مخربی برای سلامتی به همراه داشته باشد.

به گزارش یونایتدپرس، در این مطالعه گروهی از متخصصان و پزشکان این ایده را تایید کرده‌اند. دکتر «یان کمپبل» در این رابطه خاطر نشان کرد: این متخصصان از این جنبه به توافق رسیده‌اند که در بروز چاقی مزمن، عوامل قدرتمند بیولوژیکی دخیل هستند و این عوامل خلاصی از اضافه وزن و حفظ تناسب اندام را برای فرد مبتلا به این عارضه فوق‌العاده دشوار می‌سازد اما این متخصصان هنوز در مورد شیوه درمان این عارضه از جمله انتخاب داروی بهتر یا درمان به شیوه جراحی در کنار تغییر در الگوی رفتاری هنوز به توافق و نظر مشترک نرسیده‌اند.

وی تاکید کرد: کمک به افراد چاق برای تغییر الگوی زندگی‌شان یک عامل موثر و کلیدی برای کمک به کاهش وزن در بلندمدت است اما در این بین، عوامل روانی و احساسی که در بروز چاقی مزمن نقش دارند نیز باید در نظر گرفته شده و تحت کنترل قرار گیرند تا در نهایت این افراد نیز بتوانند به وزن طبیعی و سالم دست پیدا کنند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا