واکنش ممبینی به تحصن داوران فوتسال

بصیر، هدایت‌الله ممبینی در مورد پرداخت نشدن حق و حقوق داوران و همچنین تحصن داوران فوتسال مقابل فدراسیون گفت: داورها حتی از جیب شخصی خود هم هزینه می‌کنند و حق و زحمه و هزینه ایاب و ذهاب آنها باید پرداخت شود. برخی از آنها کارمند دولت هستند. بلیت‌ها گران شده است و داوران از جیبشان هزینه کرده‌اند. قوانین پرداخت‌ها در فوتبال مربوط به چندین سال پیش است و این قوانین باید بازنگری شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم مثل ۱۰، ۲۰ سال گذشته داورها لیست هزینه‌های خود را می‌دهند تا در نیم‌فصل پرداخت شود  اما این سیستم باید تغییر کند و در هر مسابقه یا حداقل هر ماه حق و هزینه ایاب و ذهاب آنها پرداخت شود. دستمزد داوران باید با تورم سالیانه افزایش پیدا کند تا داوران دیگر دغدغه مسائل مالی نداشته باشند.

داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران با اشاره به تحصن برخی داوران فوتسال مقابل فدراسیون گفت: داور یک قاضی است که تماشاگر، بازیکنان، مربیان و سرپرستان تیم‌ها باید به آنها احترام بگذارند. مشکلات تاخیر در پرداخت حق و حقوق داوران فقط مربوط به امروز نیست. در گذشته هم که ما داوری می‌کردیم همین شرایط وجود داشته است. در پرداخت‌ها دیر و زود می‌شود اما سوخت و سوزی در کار نیست. تحصن مقابل فدراسیون زیبنده داوران نیست. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ قطعا به فکر حل مشکلات هستند.  بهتر است که این مسائل در گزارش‌های محرمانه انعکاس پیدا کند نه اینکه مقابل فدراسیون تحصن کنند.

ممبینی در مورد رقم بدهی ۱۴ میلیاردی به داوران گفت: من رقم ۴ و حتی ۶ میلیارد تومان را هم شنیده بودم اما این رقم را تاکنون نشنیدم با این حال فدراسیون هنوز نتوانسته از فیفا و صدا و سیما پول دریافت کند. قطعا حق و حقوق داوران پرداخت خواهد شد اما تحصن را تایید نمی‌کنم. این رفتار زیبنده داوری نیست.

وی در مورد اشتباهات داوران در قضاوت‌های لیگ برتر فوتبال گفت: اشتباه داوری همیشه وجود داشته، دارد و خواهد داشت. باید به داوران آموزش مستمر بدهیم. با دو، سه روز کلاس در نیم‌فصل نمی‌توانیم داوران را به روز نگه داریم اما داورها عمدی اشتباه نمی‌کنند.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا