بیشترین اسم‌هایی که مازندرانی‌ها در سال ۹۳ برای نوزادان خود انتخاب کردند

بصیر،  علی رجبی بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه ثبت وقایع حیاتی در قائم‌شهر با بیان اینکه استاندار کشور در ثبت وقایع چهارگانه ۵/۹۸ است افزود: مازندران با نرم ۵/۹۹ از استاندار کشوری بالاتر قرار دارد.

وی افزود: طبق آمار ۱۰ ماه گذشته، شهرستان قائم‌شهر در ثبت ولادت نسبت به استان، کاهش و در ثبت واقعه وفات، شاهد افزایش بود.

رجبی آمار ولادت را در ۱۰ ماهه امسال در قائم‌شهر، ۳ هزار و ۷۱۷ نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد، یک هزار و ۸۹۱ نوزاد پسر و یک هزار و ۸۲۶ نوزاد دختر بودند که در مقایسه با سال گذشته، این شهرستان با کاهش ولادت مواجه بود.

مدیرکل ثبت احوال مازندران آمار وفات را در قائم‌شهر یک هزار و ۱۴۶ واقعه بیان کرد و افزود: این شهرستان در واقعه وفات با ۹/۲ درصد کاهش مواجه بود.

وی از کاهش ۶ دهم درصدی آمار ازدواج و ۹ دهم درصدی آمار طلاق در مازندران نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در قائم‌شهر با ثبت ۲ هزار و ۳۳۷ واقعه ازدواج، ۵/۴ درصد افزایش ازدواج رخ داده است.

رجبی آمار طلاق در این شهرستان را در ۱۰ ماهه امسال ۷۱۰ واقعه عنوان کرد که ثبت ۷۲۲ واقعه طلاق در سال گذشته، نشان می‌دهد، طلاق در قائم‌شهر سیر نزولی گرفته است.

وی با تاکید بر مهندسی اسامی یادآور شد: باید جلوی اسم‌های بی‌محتوا و اسامی که جنسیت در آن مشخص نیست گرفته شود.

رجبی تصریح کرد: اولویت نامگذاری در مازندران با اسامی ائمه معصوم است و نام‌های فاطمه،ابوالفضل، امیرعلی و امیرحسین دارای بیشترین فراوانی هستند.

این مسئول تاکید کرد: باید جشن نامگذاری اسامی متبرک را به همراه جوایز در شهرها برگزار کنیم تا توجه مردم به این اسامی افزایش یابد.

رجبی در پایان خواستار تبدیل ساختمان قدیمی و تاریخی ثبت احوال قائم‌شهر به موزه مشاهیر شهرستان شد تا در این مکان، از گنجینه اسناد سجلی دانشمندان، مشاهیر و شهدای قائم‌شهر موزه‌ای ایجاد شود.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا