معاون شرکت آب و فاضلاب استان مازندران:

تنها ۱۰ درصد آب‌های سطحی مازندران مهار می شود

بصیر، هرمز نیازآذری در آئین پروژه آبرسانی در فریدونکنار، اظهار داشت: امر آبرسانی از آن دسته از موضوعات مقدس اسلام است که بر اساس آیات به آن تاکید شده و جایگزین نیز ندارد.

وی تصریح کرد: کمتر از ۳ درصد آب موجود در کره زمین شیرین و کمتر از ۳ درصد آن نیز قابل دسترسی است و این امر مسئولیت ما در نحوه مصرف از آن را بیشتر می کند.

معاون شرکت آب و فاضلاب استان مازندران با بیان اینکه امروز نفوذ فاضلاب به سفره‌های آب زیر‌زمینی خطر آلوده شدن آن را افزایش داده است، گفت: کاهش بارندگی، سطح آب زیر زمینی در کشور را بسیار کمتر کرده و این نگران کننده است.

معاون شرکت آب و فاضلاب استان مازندران با ابراز تاسف از سهل‌انگاری در زمینه مهار آب‌های سطحی در مازندران، اذعان داشت: تنها ۱۰ درصد آب‌های سطحی مازندران مهار می شود و ۹۰ درصد دیگر بدون استفاده است.

نیازآذری با اشاره به اینکه، خاطرنشان کرد: به منظور رفع مشکل آب شهرستان، خط انتقال آب سد البرز برای شهرهای الف که فریدونکنار نیز جزئی از آن است این خطوط به شهرستان بابل رسیده است و در آینده‌ای نزدیک، با توجه به برخی کارهای باقیمانده همچون احداث تصفیه خانه آب، به فریدونکنار نیز می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات این شرکت اذعان داشت: به عنوان یک شرکت غیردولتی از سال ۱۳۷۰ آغاز به کار کردیم و متاسفانه مشکلاتی چون قیمت تمام شده آب و حق آب‌بها و حق انشعابات ضررهای زیادی به ما رسانده است.

معاون شرکت آب و فاضلاب استان مازندران احداث ساختمان اداری این شهرستان نیمه کاره مانده است، گفت: ما نمی توانیم این ساختمان را به اتمام برسانیم چراکه مشکلات جدی‌تری چون اصلاح شبکه‌ها، بازسازی تاسیسات و آب رسانی هر روز بدتر از دیروز می شود.

وی در پایان تاکید کرد: با این شرایط بسیار نابسامان در فریدونکنار در سال ۹۳، حدود ۹۵۰ میلیون تومان هزینه شده و پروژه به بهره‌برداری رسید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا