صحن حضرت زینب(س) در کربلا احداث می‌شود

بصیر، جعفر دهنوی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات در راستای منویات و رهنمودهای ولی فقیه به فعالیت خود در عتبات عالیات ادامه می‌دهد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی افزود: با نظارت شورای سیاستگذاری که از طرف مقام معظم رهبری نظارت دارند هدایت و رهبری این ستاد انجام می‌شود، اقداماتی که این ستاد در حال پیگیری هست به واسطه این است که خداوند متعال در زیارت جامعه کبیره که هر روز نمازگزاران آن را تلاوت می‌کنند تاکیداتی در آن فرموده است.

وی بیان کرد: در آستانه سالروز تخریب حرمین سامرا هستیم که در سال ۱۳۸۴ مزدوران و عوامل استکبار دست به عمل ننگین تخریب حرم مطهر سامرا زدند لذا این اقدام جدیدی نبود و در طول قرن‌ها چند مرتبه اتفاق افتاده است و به خیال خام خودشان می‌توانند این انوار را خاموش کنند اما در این دوران هر لحظه‌ای که اتفاق افتاده است خدمات و توسعه‌هایی بعد از آن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بعد از قرن‌ها نظام مقدس جمهوری اسلامی بحث توسعه را پیگیری کرد، ستاد بازسازی عتبات از ابتدا در سه بخش برنامه‌های خود را تدوین کرده است که در بخش اول مرمت و تعمیرات بقاع متبرکه بوده است با این حال فضا به شکلی مهیا شد که وارد بخش دوم شدیم و در این راستا سنگ‌فرش‌ کردن حرم‌های مطهر انجام شد و بیش از ۱۵۰ پروژه میان مدت نیز محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: نجف اشرف بزرگترین پروژه عمرانی ستاد است که احداث صحن حضرت فاطمه(س) با بیش از ۲۲۰ هزار متر مربع زیر بنا در حال انجام است، همچنین از موارد دیگر حمایت‌های دفاتر آیات عظام است که در راهبردهای این ستاد دیده می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی تصریح کرد: در کربلای معلی یکی از مواردی که در حال اجراست احداث صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (ص) است، همچنین در ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) نیز بناست سازه جدید روی این گنبد نصب شود.

وی ادامه داد: شما خراسانی‌ها در کاظمین غوغا کردید و باید گفت احداث صحن امام رضا (ع) در حال اجراست و با عنایت خاص ایشان و مشارکت شما مردم ولایت‌مدار و حمایت‌هایی که مسئولان دارند، امیدواریم در نیمه دوم فروردین ماه آغاز احداث این صحن را در قسمت باب‌المراد با فضای ۳۴ هزار متر مربع داشته باشیم.

دهنوی عنوان کرد: امیدواریم در هفته آینده صندوق‌های ضریح حرمین سامراء به آستان حرم مطهر تحویل داده شود، ساخت ۲۳ درب طلا، تعویض خشت‌های فرسوده با ۱۶ هزار خشت طلا و همچنین اقدام برای احداث دو ایوان از دیگر فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

وی تاکید کرد: اگر آن روز سامرا را تخریب کردند و شما مردم با اشک چشمانتان این توسعه را انجام دادید امروز می‌بینید ضریح مطهر، گنبد مطهر آماده است لذا آن روز تخریب شد و با سرعت شما آن را ساختید.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا