میزان استاندارد نمک در غذا

بصیر، سیدحسین داوودی گفت: مصرف روزانه نمک طعام باید کمتر از ۶ گرم یا کمتر از ۲٫۴ گرم سدیم باشد، اما متأسفانه اکثر مردم مصرف نمک و سدیم آنها بیش از این مقدار استاندارد است.

وی ادامه داد: باید توجه کرد که بین نمک و سدیم تفاوت وجود دارد و برخی برچسب‌های مواد غذایی مقدار سدیم را به جای مقدار نمک درج می‌کنند، اما باید دانست سدیم جزئی از نمک است.

این متخصص تغذیه در امور سرطان گفت: برای اینکه بدانیم مقدار نمک یک غذا که میزان سدیم که آن درج شده چقدر است، محتوای سدیم را در ۲٫۵ ضرب می‌کنیم.

داوودی افزود: بنابراین مردم باید بدانند به غذایی پرنمک گفته می‌شود که حاوی بیش از ۱٫۵ گرم نمک در ۱۰۰ گرم باشد و غذایی کم‌نمک است که دارای کمتر از ۰٫۳ گرم در ۱۰۰ گرم نمک باشد.

وی ادامه داد: بهتر است سبزیجات و میوه ها به جای غذاهای فرآوری‌شده و نمک‌سود مصرف شود، چرا که بیش از ۸۰ درصد نمک در برنامه غذایی افراد از طریق غذاهای فرآوری‌شده به دست می‌آید و این در حالی است که ما همیشه از پرنمک بودن این غذاها بی‌اطلاع هستیم، چون ممکن است مزه شور نداشته باشند.

این متخصص تغذیه در امور سرطان ادامه داد: باید مراقب مصرف غلات صبحانه، نان و غذای آماده، پتیزا، همبرگر، سوسیس، سوپ و سوف که ممکن است نمک بالایی داشته باشند، باشیم، حتی غذاهای شیرین مثل بیسکویت‌ها می‌توانند حاوی مقدار زیادی نمک باشند.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا