۱میلیون و ۴۵۰ هزار مسکن مهر فروش اقساطی شد

بصیر، عباس آخوندی در مراسم افتتاح ۱۰ هزار مسکن مهر استان قزوین، اظهار کرد: علیرغم اینکه ساخت مدرسه و مسجد جزو وظایف وزارت راه و شهرسازی نیست اما ساخت ۲۸۰ مدرسه و ۱۰۰ باب مسجد در سایت‌های مسکن مهر شروع شده است.

وی همچنین با بیان اینکه ساخت ۵۸ کلانتری در پروژه‌های مسکن مهر توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شده بیان کرد: باید تعداد بیشتری مسجد و مدرسه سال آینده در پروژه‌های مسکن مهر ساخته شود چرا که جذب جمعیت در این سایت‌ها بسیار بالاست.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه به دنبال ارتقاء سیستم‌های حمل و نقل در استان قزوین هستیم، بیان کرد: حتما از مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم عبور خواهیم کرد اما این کار مشروط به اعتماد کردن به هم می‌باشد و اینکه شانه به شانه یکدیگر مشکلات را حل کنیم.

آخوندی خاطر نشان کرد: همواره در این اندیشه بوده‌ام که مجموعه‌های بزرگ در کنار واحدهای مسکونی نیازمند خدمات روبنایی، حمل و نقل و امنیت هستند و این مسائل مباحث کم اهمیتی نیستند و نمی‌توان به سادگی از آنها گذشت.

وی با بیان اینکه در کنار شهرک محمودیه با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر شهری در حال ساخت است که به زودی جمعیت آن به ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار نفر افزایش می‌یابد گفت: این میزان جمعیت یعنی ۳ برابر جمعیت شهر مادر. این رشد بسیار سریع خواهد بود و نیازمند آن هستیم خدمات اجتماعی و امنیت ساکنان آن را تامین کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تمام تلاشمان به سمت خدمات زیربنایی است، تصریح کرد: حجم ساخت و سازها بسیار عظیم بوده و توان پیمانکاران در یک سطح نبوده است. به همین دلیل یک‌سری مشکل بوجود آمده که گروهی را به مسئولیت مهرآبادی (قائم مقام وزیر راه و شهرسازی)‌ برای رسیدگی به این مسائل منصوب می‌کنم.

آخوندی با بیان اینکه درباره مسائل پیمانکاران تصمیم‌گیری لازم را انجام می‌دهیم خاطر نشان کرد: در بازدیدی که از واحدها داشتم مهمترین مشکل ساکنان مسائل مربوط به آسانسور بود که با همکاری پیمانکاران بحث آسانسور را به چارچوبی خواهیم رساند البته نباید از دولت انتظار داشت در این زمینه مبالغی را هزینه کند و باید از تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان مشکلات را برطرف کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه نباید مشکلات را به یکدیگر حواله کنیم، اظهار کرد: مشکلات را باید با همکاری یکدیگر حل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یک‌سری تعاونی مشکل خاصی داشته‌اند که به صورت ویژه به آنها رسیدگی خواهد شد گفت: شهرک مهرگان محمدیه در آینده نزدیک میزبانه ۱۴۰ هزار نفر خواهد شد و این تعداد نیازمند مدرسه هستند. خوشبختانه ساخت ۱۸ مدرسه در این منطقه شروع شده که ۹ باب از آن به پایان رسیده و ۹ مدرسه نیز تا مهر سال آینده تکمیل می‌شود. اما با این حال با سکونت مردم به مدارس جدید نیازمند هستیم.

آخوندی همچنین رشد جمعیت این شهر را غیرطبیعی دانست و گفت: به مدیر عامل راه‌آهن دستور داده‌ام یک ایستگاه شهری در شهر محمدیه احداث شود تا امکان عبور قطار شهری محمدیه – قزوین به صورت سریع فراهم شود.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا