۲۰۰۰ کارگر در مازندران به رقابت می‌پردازند/خیز بلند از مازندران به مقصد ایتالیا

بصیر،  ورزش تقویت‌کننده روح و جسم کارگران زحمت‌کشی است که چرخ‌های اقتصادی کشور به‌دست توانای آنها به‌گردش درمی‌آید ولو این ورزش از نوع قهرمانی بوده و رقابتی شیرین و جذاب میان این قشر ایجاد کند.

استان مازندران، نخستین المپیاد ورزشی کارگری کشور را میزبانی می‌کند و از امروز (۲ بهمن) کارگران ورزشکار از سراسر کشور به‌تدریج وارد مازندران می‌شوند.

حبیب حسین‌زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در ساری با اشاره به‌اینکه مشعل نخستین المپیاد ورزشی کارگری کشور به پاس گرامیداشت مقام شامخ شهدا و ایثارگری ایثار گران ۸ سال دفاع مقدس از شلمچه حرکت کرده است، اظهار کرد: این مشعل در شهرهای مختلف استان حمل شده و روز ۷ بهمن، به مرکز استان می‌رسد و با برگزاری جشن بزرگ افتتاحیه، نخستین المپیاد ورزشی کارگری کشور آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ استان کشور در ۲۱ رشته ورزشی در این المپیاد شرکت می‌کنند، افزود: یکی از ویژگی‌های مهم این المپیاد، متمرکز نبودن و پراکندگی جغرافیایی محل برگزاری مسابقات، با توجه به ظرفیت ورزشی هر شهر از غرب تا شرق استان در ۱۴شهرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به تحریم اقتصادی و ضرورت اقتصاد مقاومتی، کارگران را گردانندگان اصلی چرخ‌های اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: هدف از برگزاری المپیاد ورزشی کارگری، تقویت روح و جسم آنها و فراهم کردن زیرساخت‌های ورزشی مناسب برای این قشر جامعه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: زمینه‌های رایگان برای ورزش کارگران مرد و زن استان، فراهم می‌شود و برای کارگران ورزشکار، بن‎های ورزشی درنظر می‌گیریم.

* ۲ هزار کارگر در مازندران به رقابت می‌پردازند

همچنین علی بابایی کارنامی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی مازندران در همین زمینه بیان کرد: علاوه بر همکاری بانک توسعه و تعاون کشور، بانک رفاه و رایتل، بسیاری از شرکت‎های تولیدی استان مانند شرکت کاله، صنایع چوب و کاغذ، نیروگاه شهید سلیمی نکا، بندر امیرآباد، منطقه ویژه اقتصادی بنادر استان، بانک‌های عامل، مجموعه شالیکوبی‌داران استان و … نیز اعلام همکاری کردند و دیگر شرکت‌ها نیز می‌توانند برای معرفی تولیدات و خدمات خود به کشور تا دو روز مانده به برگزاری المپیاد فرصت دارند اعلام همکاری کنند.

وی اذعان کرد: با همکاری بیشتر شرکت‌های خصوصی نیز می‌توانیم تا ۲ سال آینده زیرساخت‌های ورزشی را برای کارگران استان فراهم کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه ۲ هزار کارگر از سراسر کشور در این المپیاد شرکت کردند، گفت: ۴۵۰ نفر بانوان کارگر هستند که در ۵ رشته ورزشی، والیبال سالنی، تنیس و بدمنتون در محمودآباد؛ دو و میدانی و آمادگی جسمانی که در فریدونکنار برگزار می‌شود، شرکت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی مازندران اضافه کرد: یک‌هزار و ۵۵۰ نفر از آقایان در رشته‌های دو و میدانی، تنیس و بسکتبال در قائم‌شهر؛ اسکواش، ژیمناستیک، شنا، کشتی آزاد و فرنگی در ساری؛ تکواندو در نکا؛ کاراته در میاندورود؛ دوچرخه‌سواری در بابلسر؛ هندبال در آمل؛ فوتسال که در جویبار برگزار می‌شود، شرکت کردند.

وی با بیان اینکه ۴۳۵ کارگر مازندرانی در این المپیاد شرکت می‌کنند، ابراز کرد: شرکت‌کنندگان باید بیمه تأمین اجتماعی یا کارگر شرکت‎های تولیدی و بیمه اجباری کارگری باشند.

بابایی‌کارنامی گفت: کارگرانی که رتبه‌های برتر را در این مسابقات کسب کنند، علاوه بر اینکه برای شرکت در مسابقات جهانی به کشور ایتالیا اعزام می‌شوند، از آنها حمایت‌های مادی و معنوی نیز می‌شود و ارتقای شغلی هم پیدا می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی مازندران همچنین از همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای نشان دادن موهبت‌های طبیعی گردشگری، تاریخی و فرهنگی خبر داد تا از این ظرفیت فراهم‌آمده برای شناساندن اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان و سرمایه‎گذاری اقتصادی استفاده کنند.

بابایی‌کارنامی در پایان از برگزاری برنامه‌های ورزشی به‌ویژه ورزش‌های همگانی (پیاده‌روی خانوادگی) به‌مناسبت هفته کارگر در سال آینده نیز خبر داد.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا