آغاز کار نمایندگان ایران با پرسپولیس بحران‌زده و نفت

بصیر، هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا فردا با برگزاری دیدارهای گروه A و B آغاز خواهد شد که در این روز پرسپولیس و نفت از ایران در تهران و ازبکستان به میدان خواهند رفت.

پرسپولیس – لخویا قطر

دنیای پرسپولیس و لخویا زمین تا آسمان متفاوت است. حمید درخشان با تیمش در رده نهم لیگ ایران قرار دارد و کسب نتیجه نامناسب در این بازی به معنای پایان کار سرمربی پرسپولیس است اما در آن سوی میدان لخویا در کورس قهرمانی لیگ ستارگان قطر است و مسئولان این تیم با چنگ و دندان دنبال حفظ میشل لادروپ سرمربی این تیم هستند که از کشورهای دیگر پیشنهاد داشته و حتی گزینه سرمربیگری تیم ملی ژاپن بود. روی کاغذ شاید پرسپولیس این روزها شرایط سختی مقابل تیمی داشته باشد که وابسته به پلیس قطر بوده و از هر نظر در کشورش تحت حمایت است.

عملکرد خوب نفت مقابل الجیش قطر نشان داد که تیم‌های ایرانی یک سر و گردن از حریفان قطری سرتر هستند و از سوی دیگر پرسپولیس برای بازی در آسیا انگیزه‌های بسیاری خواهد داشت. لخویا با بازیکنانی چون سباستین سوریا برای گرفتن امتیاز به تهران خواهد آمد اما پرسپولیس در روزی که از روی نیمکت تا درون زمین انگیزه زیادی برای پیروزی دارد قطعا برای کسب ۳ امتیاز وارد زمین خواهد شد. باید دید پرسپولیس سه‌شنبه مقابل لخویا کدام روی خود را نشان خواهد داد و آیا در ساعات پایانی سه‌شنبه شب ورزشگاه آزادی درخشان است یا نه.

پاختاکور ازبکستان – نفت

پاختاکور تیمی مدعی از ازبکستان است که نمایندگان ایران از رویارویی با این تیم خاطرات تلخ و شیرینی دارند اما این تیم همواره در کشورش میهمانی سخت‌گیر بوده و مقابل نمایندگان ایران شکست نخورده است. هر چقدر پاختاکور تجربه آسیایی دارد، نفت تیم فصل اولی لیگ قهرمانان است با این حال شاگردان منصوریان مقابل الجیش خود را در قد و قواره یک تیم آسیایی نشان دادند. بی تردید روز آسانی برای نفت در تاشکند پیش رو نخواهد بود اما اگر شاگردان منصوریان بتوانند با امتیاز از ازبکستان بازگردند آن وقت در گروه B و شاید هم در آسیا یک تیم مدعی نوظهور رونمایی خواهد شد.

مسابقات هفته اول لیگ قهرمانان آسیا روز چهارشنبه ۶ اسفند هم با برگزاری دیدارهای گروه C و D پیگیری خواهد شد که فولاد در اهواز با السد و تراکتورسازی در ازبکستان با نسف قارشی دیدار خواهند کرد.

برنامه کامل دیدارهای هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب به شرح زیر است:

سه شنبه ۵ اسفند

گروه A

پرسپولیس – لخویا قطر (ورزشگاه آزادی – ساعت ۱۸)

النصر عربستان – بنیادکار ازبکستان

گروه B

پاختاکور ازبکستان – نفت ایران (ساعت ۱۵)

العین امارات – الشباب عربستان

گروه C

فولاد خوزستان – السد قطر (ورزشگاه غدیر، ساعت ۱۶)

الهلال عربستان – لکوموتیو تاشکند ازبکستان

گروه D

نسف قارشی ازبکستان – تراکتورسازی (ساعت ۱۶:۳۰)

الاهلی امارات – الاهلی عربستان/آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا