تصاویر/ رسوایی‎ مالی “جک‌استراو”درانگلیس

بصیر، تحقیقات جدید از سوءاستفاده مالی دو وزیر خارجه اسبق انگلیس که در حال حاضر نماینده‌های ارشد پارلمان این کشور هستند، پرده برداشت.
به گزارش روزنامه دیلی میل، عضویت “جک‌ استراو” وزیر خارجه اسبق انگلیس و نماینده ارشد پارلمان این کشور در حزب کار انگلیس پس از افشای یک رسوایی علیه وی به حالت تعلیق درآمده است.

رسوایی مالی
“جک‌استراو”
روزنامه دیلی‌تلگراف و “کانال ۴” تلویزیون انگلیس فاش کردند: تصاویر ویدئویی ضبط شده “جک‌استراو” و “ماکلوم ریفکیند” که او هم قبلاً وزیر خارجه انگلیس بوده را در حال سوءاستفاده از نفوذ سیاسی برای ثروت‌اندوزی نشان می‌دهد.
رسوایی مالی
“ماکلوم ریفکیند”

این دو نماینده پارلمان انگلیس متهم هستند که قصد داشته‌اند از نفوذ سیاسی و دسترسی‌هایشان برای رساندن سود به یک شرکت خصوصی، در ازاء دریافت پول سوءاستفاده کنند.
استراو و ریفکیند هر دو این اتهامات را به شدت رد کرده‌اند.
استراو پس از افشای این رسوایی داوطلبانه عضویت خود در حزب کار را به حالت تعلیق درآورده است.
چند خبرنگار با این ادعا که نماینده یک شرکت ارتباطاتی در هنگ‌کنگ هستند از این دو نماینده ارشد پارلمان انگلیس به طور مخفیانه در حالی فیلمبرداری کرده‌اند که از آنها برای پیوستن به به هیئت مشاوره این شرکت دعوت به عمل می‌آورند.

رسوایی مالی
رسوایی مالی

در یکی از جلسات، استراو شرح می‌دهد از نفوذش برای تغییر قوانین اتحادیه اروپا به نفع یک شرکت استفاده کرده و در ازای آن سالانه ۶۰ هزار پوند دریافت کرده است.
“مالکوم ریفکیند” در حال حاضر ریاست کمیته پارلمانی ناظر بر سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس را بر عهده دارد.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا