نماینده بنیاد حفظ آثار فریدونکنار:

پدران و مادران شهدا در حال پرکشیدن هستند/ احداث پارک موزه دفاع‌مقدس فریدونکنار از سوی شهرداری حمایت نشد

بصیر، جعفر خسروی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار ماموریت جمع‌آوری اسناد تمامی شهدای گمنام، جانبازان و رزمندگان در سراسر کشور را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های دیگر این بیناد در زمینه جمع آوری آثار جنگ از عکس، نامه، وصیت‌نامه و هر آثار دیگری است که بر جای ماند.

رزمنده دفاع مقدس در ادامه خاطرنشان کرد: هر رزمنده‌ای که این اسناد را در اختیار دارد، بیناد حفظ آثار می تواند این مدارک را از آنها تحویل بگیرد.

خسروی اذعان داشت: بنیاد حفظ و آثار پس از تحویل آن اسناد، شناسنامه‌ای به نام آن رزمنده صادر و به موزه دفاع مقدس ارسال می‌کند.

نماینده بیناد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس در شهرستان فریدونکنار، خاطرنشان کرد: اولویت ارسال این اسناد، موزه همان شهرستان است که در صورت عدم وجود چنین مکانی، به موزه استان و در نهایت کشور ارسال می‌شود.

وی گفت: این بیناد از کسانی که در زمینه شعرسرایی دفاع مقدس علاقه‌مندند حمایت می‌کند و این آمادگی وجود دارد تا این آثار به کتاب تبدیل شود.

رزمنده دفاع‌مقدس در ادامه خاطرنشان کرد: در راهیان نوز نیز بنیاد حفظ آثار در این راستا در هماهنگی برای اعزام نیروها و راویان فعالیت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پدران و مادران شهدا را در حال از دست دادن هستیم، اذعان داشت: در فریدونکنار حدود ۱۰۰ پدر و ۱۰۶ مادر شهید با سن بالای ۶۰ سال در قید حیات هستند که متاسفانه این گنجینه‌های عظیم را در حال از دست دادنیم.

نماینده بیناد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس در شهرستان فریدونکنار با اشاره به رایزنی انجام شده برای دریافت امکانات و جذب قایق و برخی نیازهای ابتدایی برای جمع‌آوری اسناد مربوط به جنگ، گفت: مکانی به نام «جزیره» از سوی شهرداری برای ایجاد موزه اختصاص داده شده بود.

خسروی افزود: آنها خواستار ساخت و ساز این مکان از سوی ما شدند و گفتند که خودتان بسازید و از آن درآمد کسب کنید در حالیکه در تمامی کشور اگر پارک موزه‌ای ساخته شود شهرداری نگهداری آن را بر عهده می گیرد.

وی با بیان اینکه هیچ حمایتی از شهرداری و شورای شهر فریدونکنار در این زمینه صورت نپذیرفت، اظهار داشت: خوشبختانه با ورود آقای ابراهیمی، برای ثبت و ضبط وقایع یک لب‌تاپ از سوی فرمانداری اهدا شد، همچنین جهاد کشاورزی یک دستگاه اسکن و رئیس اداره برق و گاز یک دوربین عکاسی به دفتر نمایندگی هدیه دادند.

خسروی اذعان داشت: تنها تجهیزات ما در حال حاضر همین مقدار است، اگر بخواهیم برای ثبت تاریخ در فریدونکنار به خانه رزمنده‌ای برویم، در مضیقه هستیم.

نماینده بیناد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه هزینه‌هایی وجود دارد که نمی‌دانیم چگونه تامین شود، خاطرنشان کرد: حتی پول یک پذیرایی ساده را هم نداریم تا از یک رزمنده دعوت به عمل آوریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا