آی‌پد ایر ۲ انتخابی ارزشمندتر در برابر آی‌پد ایر

بصیر، آی‌پد ایر ۲ و آی‌پد ایر دو محصول فوق العاده اپل هستند که مصرف کنندگان می توانند آنها را به عنوان انتخاب نخست برای خرید تبلت مد نظر قرار دهند. در نگاه نخست ظاهر این دو تبلت بسیار شبیه به یکدیگر است اما تفاوت های بسیاری وجود دارند که اختلاف قیمت بین آنها را توجیه می کنند.

به گزارش “گروه علم و فناوری” عصرایران، آی‌پد ایر برای مدل ۱۶ گیگابایت برچسب قیمت ۳۹۹ دلاری را یدک می کشد و نسخه سیم کارت خور آن نیز ۵۲۹ دلار است. قیمت آی‌پد ایر ۲ در مدل ۱۶ گیگابایت ۴۹۹ دلار و نسخه سیم کارت خور آن ۶۲۹ دلار است. مصرف کنندگان با توجه به نیازهای خود می توانند بین مدل جدیدتر و گران‌تر و یا مدل قدیمی‌تر و ارزان‌تر یکی را انتخاب کنند اما در ادامه تفاوت های کلیدی بین این دو تبلت را برای تسهیل روند گزینش ارائه می کنیم.

عملکرد

آی‌پد ایر 2 انتخابی ارزشمندتر در برابر آی‌پد ایر

آی‌پد ایر ۲ به پردازنده جدیدتر اپل A8X مجهز شده که بنابر ادعای اپل ۴۰ درصد سریع‌تر از پردازنده اپل A7 بکار گرفته شده در آی‌پد ایر عمل می کند. پردازنده جدید انرژی بیشتری مصرف می کند اما تجربه ای سریع‌تر و روان‌تر از کار با آی‌پد ایر ۲ را رقم می زند و قدرت کافی برای اجرای بازی هایی با گرافیک بالا و اپلیکیشن های سنگین را ارائه می کند.

باز کردن اپلیکیشن ها و استفاده معمولی در آی‌پد ۲ اندکی سریع‌تر صورت می گیرند. در نتیجه، اگر به بازی کردن و اجرای اپلیکیشن های سنگین علاقمند هستید بدون تردید انتخاب آی‌پد ایر ۲ منطقی‌تر است.

طراحی نازک‌تر و وزن کمتر

آی‌پد ایر 2 انتخابی ارزشمندتر در برابر آی‌پد ایر

در نگاه نخست آی‌پد ایر ۲ و آی‌پد تفاوت ظاهری چندانی ندارند اما هنگامی که این دو تبلت را در دست می گیرید ضخامت و وزن کمتر نسل جدید آی‌پد ایر را احساس خواهید کرد. آی‌پد ایر ۲ هجده درصد نازک‌تر از آی‌پد ایر بوده و کمتر از یک پوند (۴۵۳ گرم) وزن دارد. ضخامت آی‌پد ایر ۲ برابر با ۶٫۱ میلیمتر و وزن آن برابر با ۰٫۹۶ پوند (۴۳۷ گرم) است. ضخامت آی‌پد ایر برابر با ۷٫۵ میلیمتر و ۴۶۹ گرم وزن دارد. همچنین، آی‌پد ایر ۲ در رنگ طلایی نیز به فروش می رسد.

تاچ آی‌دی

آی‌پد ایر 2 انتخابی ارزشمندتر در برابر آی‌پد ایر

حسگر تاچ آی‌دی یکی از مهمترین ارتقاهای صورت گرفته در آی‌پد ایر ۲ محسوب می شود. اپل در iOS 8 به کاربران اجازه می دهد وظایفی فراتر از باز کردن قفل آی‌پد خود را با این حسگر انجام دهند و امکان خرید از طریق آن را نیز فراهم کرده است. همچنین، اپلیکیشن ها می توانند از این حسگر اثر انگشت برای بررسی و تایید کاربر استفاده کنند.

نمایشگر

آی‌پد ایر 2 انتخابی ارزشمندتر در برابر آی‌پد ایر

آی‌پد ایر ۲ و آی‌پد ایر هر دو دارای نمایشگرهای ۹٫۷ اینچی هستند اما بازتاب نور نمایشگر آی‌پد ایر ۲ کمتر از آی‌پد ایر است. این بهبود هنگام کار با تبلت و یا تماشای فیلم به چشم می آید. نمایشگر آی‌پد ایر ۲ نازک‌تر است زیرا سه لایه به همراه هم در قالب یک لایه قرار می گیرند و کیفیت رنگ بهتری نیز ارائه می شود. آی‌پد ایر از نمایشگری فوق العاده برخوردار است اما نمایشگر آی‌پد ایر ۲ از آن نیز بهتر است.

دوربین

آی‌پد ایر 2 انتخابی ارزشمندتر در برابر آی‌پد ایر

اگر قصد دارید از دوربین آی‌پد به جای دوربین های نشانه بگیر و عکس بگیر استفاده کنید بدون تردید انتخاب آی‌پد ایر ۲ با دوربین اصلی به روز رسانی شده ۸ مگاپیکسلی منطقی است. دوربین این تبلت از کیفیت دوربین آی‌فون ۶ برخوردار نیست اما نسبت به دوربین ۵ مگاپیکسلی آی‌پد ایر توانمندتر است. آی‌پد ایر ۲ توانایی عکاسی سریع پشت سرهم و فیلمبرداری حرکت آهسته را دارد. دوربین آی‌پد ایر فاقد این ویژگی ها است.

اتصال

آی‌پد ایر 2 انتخابی ارزشمندتر در برابر آی‌پد ایر

اپل فناوری وای فای را در آی‌پد ایر ۲ به روز رسانی کرده و از این رو می توانید دانلودی سریع‌تر را در صورت استفاده از روتری جدید تجربه کنید. همچنین آی‌پد ایر ۲ از فناوری LTE جدید سود می برد.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا