موساد ادعاهای نتانیاهو درباره ایران را تکذیب کرد

بصیر، روزنامه انگلیسی “گاردین” تأکید کرد، “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژِیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود که ایران برای ساخت بمب اتم به یک سال زمان نیاز دارد ولی موساد گفته وی را رد می کند.

گاردین نوشت : موساد در تماس های محرمانه خود با سرویس های اطلاعاتی آفریقای جنوبی ، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سرویس اطلاعاتی انگلیس اعلام کرده است که ایران توانایی لازم را برای ساخت بمب اتم ندارد.
گاردین خاطرنشان کرد: رد ادعای نتانیاهو توسط موساد نشان می دهد که اظهارات سران اسرائیل چقدر با گزارش سرویس های اطلاعاتی فرق دارد .

اظهارات عجیب نتانیاهو در سازمان ملل در سال ۲۰۱۲ به همراه تصویری گرافیکی از یک بمب برای اثبات ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران، در همان سال مورد تمسخر بیشتر رسانه ها و کارشناسان دنیا قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، کمتر از یک ماه پس از ادعاهای نتانیاهو در سال ۲۰۱۲ در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، مبنی بر اینکه ایران ۷۰ درصد راه برای ساخت سلاح هسته‌ای را پیموده، موساد بر این باور بوده که ایران در حال انجام فعالیت‌های لازم برای ساخت بمب نیست.
اسناد محرمانه‌ای که واحد پژوهش الجزیره به آن دست یافته نیز نشان می‌دهند، سازمان موساد در‌ ۲۲ اکتبر ۲۰۱۲ نامه‌ای فوق محرمانه به آفریقای جنوبی فرستاد. این نامه مربوط به ارزیابی‌های موساد از فعالیت‌های هسته‌ای ایران بود، و محتوال آن با نقاشی نتانیاهو و ادعاهای او مبنی بر اینکه ایران به سرعت در حال حرکت به سوی بمب هسته‌ای است، تفاوت‌های زیادی دارد.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا