بهترین تبلت‌های سال ۲۰۱۵+ جدول

بصیر،

بارزترین تفاوت بین انواع مختلف تبلت‌ها در بازار، سیستم عامل آن‌هاست، سه سیستم عامل iOS، اندروید و ویندوز اصلی‌ترین این سیستم‌ها هستند.

اندورید و iOS پرطرفدارترین و قوی‌ترین‌ها در بازار موبایل و تبلت به حساب می‌آیند و البته متنوع‌ترین اپلیکیشن‌ها را نیز به کاربرانشان پیشنهاد می‌دهند.

با وجود اینکه یک تبلت اندرویدی یا یک آی‌پد از نظر ارتباطی و کارایی گوی رقابت را از ویندروز می‌برد اما وقتی پای خلاقیت و بهره‌وری به میان بیاید، سیستم عامل ویندوز بهترین گزینه‌ها را دارد.

در حالیکه کار با یک تلبت اندرویدی یا آی پد بیشتر شبیه به کار با یک تلفن همراه هوشمند است، تبلت‌های ویندوز قابلیت‌هایی را به کاربر ارائه می‌دهند که درست مشابه قابلیت‌های لپ تاپ است.

بنابراین اگر برای تفریح و تماشای فیلم به یک تبلت با صفحه نمایش بزرگتر نیاز دارید بهتر است سراغ مدل‌های پرطرفدار اندروید و اپل بروید اما اگر تصمیم دارید با تبلت خود کارهای جدی‌تری را انجام دهید، ویندوزی‌ها گزینه‌های مناسب‌تری هستند.

***صفحه نمایش

صفحه نمایش بزرگ، اصلی ترین ویژگی است که یک تبلت را از گوشی‌های هوشمند امروزی متمایز می‌کند. اگر دلیلتان برای خرید یک تبلت این است که بتوانید به راحتی متنی را مطالعه کنید، می‌توانید پول خود را نگه داشته و یک موبایل با صفحه نمایش ۷ ایچی بخرید.

درواقع تبلت‌ها برای افرادی مناسب هستند که صفحه نمایش ۱۰ اینچی یا بیشتر احتیاج دارند و البته برای انتخاب یک صفحه نمایش مناسب لازم است به ویژگی‌های چون رزولوشن (resolution) و ابعاد تصویر (طول و عرض) دقت شود.

قابلیت‌های اتصال، حافظه، پردازنده، دوربین، عمر باتری و البته وزن تبلت از دیگر ویژگی‌های مهمی است که برای خرید آن باید مورد توجه قرار گیرد. خرید تبلتی با دوربین ضعیف‌تر از ۵ مگاپیکسل و یا حافظه کمتر از ۱۶ گیگابایت به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

از سوی دیگر بهترین پردازنده‌ای که تبلت‌ها می‌توانند داشته باشند، پردازنده‌های دو هسته و چهار هسته‌ای است و البته تبلت‌هایی که سیم کارت‌خوان نیز هستند گران‌تر خواهند بود.

وب سایت pcadvisor، لیستی از بهترین تبلت‌هایی را که در سال جدید میلادی می‌توان خرید، تهیه کرده که معادل قیمت آن‌ها در ایران نیز در این لیست آورده شده است./آ

مدل قیمت
گلکسی تب ۴ ۸٫۰ از ۸۷۰,۰۰۰ تا ۹۳۵,۰۰۰ تومان
فون پد ایسوس ۷ LTE از ۴۵۵,۰۰۰ تا ۵۹۹,۰۰۰ تومان
فون پد ایسوس ۲ ۸۱۵,۰۰۰ تومان
گلکسی نوت ۸٫۰ N5100
از ۸۷۰,۰۰۰ تا ۹۹۹,۰۰۰ تومان گلکسی نوت پرو ۱۲٫۲
از ۱,۹۳۰,۰۰۰ تا ۲,۲۴۰,۰۰۰ تومان نوکیا لومیا ۲۵۲۰
از ۱,۴۵۰,۰۰۰ تا ۱,۷۷۵,۰۰۰ تومان سرفیس مایکروسافت
از ۲,۸۴۰,۰۰۰ تا ۶,۳۳۰,۰۰۰ تومان گلکسی نوت ۱۰٫۱
از ۱,۲۰۰,۰۰۰ تا ۱,۶۲۰,۰۰۰ تومان آی‌پد ۴
۱,۲۰۰,۰۰۰ یوگا لنوو ۱۰
از ۹۴۵,۰۰۰ تا ۱,۰۵۰,۰۰۰ تومان مینی آی‌پد ۳
از ۱,۴۵۰,۰۰۰ تا ۲,۹۸۰,۰۰۰ تومان اکسپریا Z LTE
از ۱,۴۵۰,۰۰۰ تا ۱,۸۵۰,۰۰۰ تومان جی پد ال‌جی ۸٫۳
۸۲۰,۰۰۰ تومان اکسپریا Z2
از ۱,۹۵۰,۰۰۰ تا ۱,۹۹۰,۰۰۰ تومان گلکسی تب S 10.5
از ۱,۶۵۵,۰۰۰ تا ۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان آی‌پد ایر اپل ۱
از ۱,۵۲۰,۰۰۰ تا ۲,۷۵۰,۰۰۰ تومان آی‌پد مینی ۲
از ۱,۲۳۰,۰۰۰ تا ۲,۰۵۰,۰۰۰ تومان اکسپریا Z3
از ۱,۵۲۰,۰۰۰ تا ۱,۸۶۰,۰۰۰ تومان گلکسی تب سامسونگ Tab S 8.4
از ۱,۳۸۹,۰۰۰ تا ۱,۴۲۰,۰۰۰ تومان آی‌پد اپل ایر ۲
از ۱,۶۹۰,۰۰۰ تا ۲,۹۵۰,۰۰۰ تومان نکسوس گوگل ۷
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا