مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد:

اجرا شدن سایت الگویی برنج در فریدونکنار

بصیر، حسن رزاقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، با اعلام این خبر، اظهار داشت: مدیریت جهاد کشاورزی فریدونکنار، سایت الگویی برنج را در سال زراعی جدید در روستای ازباران اجرا می‌کند.

وی تصریح کرد: این مدیریت در نظر دارد در راستای سطح دانش بهره‌برداران و افزایش بهره‌‌وری بخش کشاورزی در سال زراعی جدید پروژه‌های متعدد آموزشی و ترویجی در سطح روستاهای شهرستان اجرا کند.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار، اذعان داشت: در این راستا طی دو جلسه توجیهی، کشاورزان عضو سایت انتخاب و گروه بندی و با اهداف پروژه آشنا می‌شوند و مزرعه پایلوت برای اجرای این طرح آماده می‌شود.

حسن رزاقی اذعان داشت: نخستین جلسه آموزشی در مزرعه پایلوت برگزار و آموزش‌های لازم در زمینه تهیه آزمون خاک اراضی شالیزاری برای تعیین میزان موادآلی مورد نیاز و توصیه کودی بهینه ارائه شد و از مزرعه پایلوت نیز نمونه خاک تهیه و برای آزمون خاک به آزمایشگاه خاکشناسی ارسال شد.

وی همچنین از برگزاری پنجمین جلسه آموزشی سایت الگویی زنبور عسل در مدیریت جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد و گفت: در این جلسه موضوعات عوامل مهمی در پرورش و نگهداری زنبور عسل که شامل روش کار با کندو، نژاد زنبور، چراگاه، آب و هوا، گیاهان گرده‌دار مناسب برای زنبور عسل در منطقه جنگلی، میان‌بند و دشت، طرز تهیه جانشین گرده، پرداخته شد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در راستای مدیریت بحران، جلسه‌ای در زمینه بیمه محصولات کشاورزی در این مدیریت برگزار شد، خاطرنشان کرد: هدف اصلی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های وابسته، تامین امنیت غذایی است.

رزاقی اذعان داشت: یکی از ابزارهای این امر صندوق بیمه محصولات کشاورزی است و پرداخت غرامت در صورت بروز خسارت تنها از طریق بیمه صورت می‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا