واکنش رسانه‌های غربی به مسابقه هولوکاست ایران و درماندگی رژیم صهیونیستی

بصیر،

فعالیت‌های ویژه سیدمسعود شجاعی طباطبایی برای برگزاری مسابقه کاریکاتور هولوکاست که در پاسخ به اهانت مجله فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت پیامبر گرامی اسلام صورت گرفته است، خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخته است تا آنجا که در نامه‌ای به سازمان ملل از این سازمان خواسته‌اند که مداخله کرده و جلوی ایران را در برگزاری این رقابت‌ها بگیرد.

انتشار این اخبار در میان رسانه‌های غربی واکنش‌های گسترده‌ای در برداشته است و بیشتر آنها با عکس‌هایی از کاریکاتور موهن مجله «شارلی ابدو» به این مسئله واکنش نشان داده‌اند.

در این میان مجله «نیویورک نیوز اند پولتیکز» با تیتر «ایران آزادی بیان را با کاریکاتورهای انکار هولوکاست جشن می‌گیرد» به سراغ این مطلب رفته است.

این مجله آمریکایی در ادامه ضمن اشاره به جایزه اول این رقابت‌ها به نقل از شبکه «ان‌بی‌سی» نوشت: این مسابقه در واقع این سؤال را مطرح می‌کند که اگر غرب مدعی آزادی بیان بدون هیچ خط قرمز و مرزی است پس چرا خودشان به مورخان و محققان اجازه تحقیقات جامع درباره واقعه هولوکاست را نمی‌دهند؟ و یا اینکه چرا باید مردم فلسطین تاوان هولوکاست را بدهند؟

«نیویورک نیوز» در ادامه این گزارش متذکر شد: انکار واقعه هولوکاست که در زمان ریاست‌جمهوری «محمود احمدی‌نژاد» به اوج خود رسیده بود، به نظر می‌رسد که طی سال‌های اخیر بالاخص در زمان ریاست‌ جمهوری «حسن روحانی» کمرنگ‌تر شده باشد.

شبکه ان‌بی‌سی نیز به نقل از «مسعود شجاعی طباطبائی» نوشت: همه کاریکاتورها باید حداکثر تا تاریخ ۱ آوریل به این رقابت‌ها فرستاده شوند چون این روز، روز دروغ بزرگ ماه آوریل، است و هولوکاست دروغ بزرگی است که صهیونیست‌ها از خودشان درآورده‌اند تا بتواند فلسطینی‌ها را تحت سلطه خود درآورند.

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز نیز در مصاحبه با «ماریسا دانسون»، سخنگوی موزه هولوکاست اورشلیم گفت: دوره جدید مسابقه کاریکاتور که توسط مقامات ایرانی برگزار می‌شود در واقع در پاسخ به کاریکاتورهایی است که در مجله فرانسوی «شارلی ابدو» منتشر شد و این مطلب یکبار دیگر نشان داد که رژیم ایران با تفکرات ضد یهود اشباع شده است. اگرچه انتشار کاریکاتورهای حضرت محمد[ص] در شارلی ابدو هیچ ربطی به یهودیان و هولوکاست ندارد ولی رژیم ایران اصرار دارد که میان این دو ارتباط مستقیم وجود دارد.

فاکس نیوز متذکر شد: مقامات ایرانی و در رأس آنها «آیت‌الله خامنه‌ای»، مقام معظم رهبری، همواره در سخنانش به این مطلب اشاره می‌کند که اسرائیل باید از روی نقشه محو شود.

این شبکه در تکمیل این گزارش افزود: در سال ۲۰۱۳،«حسن روحانی»، رئیس جمهور جدید ایران که هم‌اکنون در حال مذاکره هسته با آمریکا و دیگر هم‌پیمانانش است در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان واقعه هولوکاست را محکوم کرد که تیتر رسانه‌های جهان شد ولی بلافاصله خبرگزاری فارس مداخله کرده و رسانه‌های آمریکایی را به ترجمه نادرست گفته‌های رئیس جمهور ایران متهم کرد و نوشت که روحانی گفته است: این موضوعی که شما درباره آن صحبت می‌کنید و شفاف سازی آن وظیفه مورخان و محققان است و من یک محقق تاریخ شناس نیستم.

روزنامه تایمز آو اسرائیل در گزارشی ضمن اشاره به برگزاری مسابقه کاریکاتور هولوکاست در ایران و میزان جایزه‌ای که برای نفر اول تا سوم در نظر گرفته شده است، نوشت:مقامات اسرائیلی از «بان کی‌مون»، دبیرکل سازمان ملل و کشورهای عضو سازمان ملل خواسته‌اند تا مسابقه بین‌المللی کاریکاتور در رد هولوکاست را محکوم کرده و جلوی برگزاری این مراسم را بگیرد.

این روزنامه اسرائیلی در ادامه به نقل از «روی راسور»، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نوشت: این مسابقه ضمن رد واقعه هولوکاست، از انکارکنندگان هولوکاست می‌خواهد تا همچنان به عقاید خود ادامه دهند.

بنا بر این گزارش، خانه کاریکاتور ایران اعلام کرده است که به دلیل اهمیت مسابقه کاریکاتور هولوکاست و همچنین جلب توجه جهانیان به اهمیت این موضوع، جوایز این رقابت‌ها را به دو برابر مبلغ اعلام شده، افزایش خواهد داد.

به نظر می‌رسد در شرایطی که غرب با شعار دفاع از آزادی بیان بدون حد و مرز به راحتی به مقدسات دینی توهین می‌کند، دفاع از هولوکاست و در واقع منافع رژیم صهیونیستی به یک دغدغه اجتناب ناپذیر تبدیل شده است.

 

 

فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا