همه متقاضيان خريد سرخابي

بصیر، سال‌هاست كه مدعيان هميشگي سرخابي‌هاي پايتخت آرزوي خريد اين دو باشگاه را دارند. آن‌ها مدت‌هاست كه انتظار به مزايده گذاشتن تيم‌هاي محبوبشان را مي‌كشند. اما قيمت‌گذاري استقلال و پرسپوليس حكم آب سردي را داشت بر پيكر خريداران. تا آنجا كه هيچ كدام حاضر به شركت در مزايده اول اين تيم‌ها نشدند و همين مسئله موجب شد تاريخ جديدي براي مزايده دوم در نظر گرفته شود.

با اين حال گفته مي‌شود همان معدود خريداران سينه چاك همچنان منتظر نرمش مسئولان سازمان خصوصي‌سازي هستند تا بلكه قيمت سرخابي‌ها از ۲۹۰ ميليارد پايين‌تر بيايد. در ادامه نگاهي مي‌اندازيم به شرايط مدعيان اين دو تيم كه بايد از فيلتر تأييد صلاحيت مسئولان نيز رد شوند.

انصاري؛ تنها خريدار آبي
استقلال تهران اگرچه فعلاً در ليگ برتر به نسبت حريف سنتي خود وضعيت بهتري دارد اما از نظر پيدا كردن خريدار پرو پا قرص از پرسپوليس حسابي عقب‌تر است. در حالي كه انتظار مي‌رفت آبي‌ها حداقل چند مشتري داشته باشند تنها نام يك نفر در رسانه‌ها منتشر شد؛ علي انصاري. همان كسي كه سال‌هاست پشت استقلال را خالي نكرده و يكي از اسپانسرهاي هميشگي آن‌ها به شمار مي‌رود.

مالك بازار موبايل و بازار مبل در نظر دارد با خريد سهام استقلال بخشي از مشكلات مالي خود را حل كند. اين در حالي است كه بانك انصاري نيز با چالش‌هاي مالي شديدي روبه‌رو شده، بدهي‌هاي سنگين و عدم صدور مجوز براي شركت در مزايده از جمله اين چالش‌هاست. منتها انصاري به عنوان تنها خواهان سهام استقلال مي‌كوشد تا هرجور شده به هدفش برسد.

بدهكار بزرگ بانكي

نامش براي همه آشناست. به عنوان يكي از بدهكاران بانكي سال ۸۱ به زندان رفت و تا مهرماه امسال را در زندان به سر برد. شهرام جزايري پرونده اقتصادي سنگيني داشت كه پس از كش و قوس فراوان سرانجام سر از زندان درآورد. حالا نام همين فرد به عنوان يكي از خريداران پرسپوليس سر زبان‌ها افتاده، نامي كه پرسپوليسي‌ها از شنيدنش شوكه شدند. البته گفته مي‌شود جزايري شخصاً نمي‌خواهد وارد گود شود و گروهي در تلاشند تا از او به عنوان مدير مالي باشگاه استفاده كنند. با اين وجود اين فعال اقتصادي در گفت و گو با يكي از سايت‌هاي خبري هرگونه علاقه به خريد سهام پرسپوليس را تكذيب كرده است. البته با توجه به شرايطي كه براي خريد سرخابي‌ها اعلام شده بعيد است كه صلاحيت شهرام جزايري براي حضور در باشگاه پرسپوليس تأييد شود.

هدایتی و شركت پيشكسوتان

اولين بار كه به فوتبال آمد همه به او لقب عابر بانك دادند. حسين هدايتي همان فردي است كه آنقدر سرمايه دارد كه چند ميليارد خرج استيل آذين كرد و در نهايت هم اين تيم به دسته‌هاي پايين‌تر سقوط كرد. اين سرمايه‌گذار اما علاقه عجيبي به فوتبال و حضور در كنار چهره‌هاي ورزشي دارد تا آنجا كه از هر فرصتي براي خودنمايي استفاده مي‌كند. تقدير كردن و پاداش دادن به مدال‌آوران رشته‌هاي مختلف از جمله اين فعاليت‌هاست. منتها تمايل آقاي عابر بانك به فعاليت در فوتبال بي‌در و پيكر ايران بيش از همه رشته‌هاست. او كه يكي از اسپانسرهاي قرمزها هم به شمار مي‌رود هر كاري مي‌كند كه خود را به عنوان يكي از پيشكسوتان پرسپوليس جا بزند، اتفاقي كه در زمان رويانيان به رسميت شناخته شد.

شركت پيشكسوتان در زمان مديريت سردار رويانيان افتتاح شد كه حسين هدايتي، علي پروين، رويانيان و عابديني اعضاي اصلي آن را تشكيل مي‌دهند. حالا همين عده با تكيه بر ثروت عابر بانك مي‌كوشند تا به هر نحوي كه شده سهام قرمزهاي تهراني را بخرند و همه‌كاره اين تيم شوند. در هفته‌هاي اخير علي پروين بارها در رسانه‌ها در اين خصوص صحبت كرده و از علاقه‌اش به خريد تيم محبوبش گفته است. حال آنكه نرخ تعيين شده براي سرخابي‌ها يكي از گلايه‌هاي تيم اقتصادي پروين و شركا بوده، هرچند كه اين چند نفر كماكان براي موفقيت در مزايده مي‌كوشند. البته بايد به اين نكته توجه داشت كه رويانيان با توجه به مشكلات اخيرش صلاحيت فعاليت در اين زمينه را دارد يا اينكه هدايتي مجبور به كنار گذاشتن او خواهد شد.

كريم باقري
حرف‌هاي قاطع كريم باقري در مورد خريد سهام پرسپوليس واقعاً عجيب بود. باقري كه يكي از پيشكسوتان سرخ‌ها محسوب مي‌شود در همان روزهاي نخست انتشار مزايده آمادگي‌اش را اعلام كرد و حتي درخواست رسمي‌اش را نيز به اميررضا خادم داد. اگرچه ملي‌پوش اسبق پرسوليس اطلاعات بيشتري را در اختيار رسانه‌ها قرار نداده اما در مورد او هم گفته مي‌شود كه باقري نيز پشتش به يك فعال اقصادي گرم است و در واقع نماينده اين فرد محسوب مي‌شود. بايد منتظر روشن شدن صحت وسقم اين شايعه بمانيم.

پاشازاده
كاپيتان اسبق استقلال است و قصد دارد در مرحله دوم مزايده وارد گود شود. مهدي پاشازاده در حالي كه قيمت اعلام شده سرخابي‌ها را بالا مي‌داند اما بازهم ميدان را خالي نمي‌كند. مدافع آبي‌ها انگار دوست ندارد تيم محبوبش جلوي پرسپوليس كم بياورد و همانطور كه خودش گفته مي‌خواهد پيشنهادش را براي مزايده دوم ارائه دهد. اينكه پاشازاده از كجا چنين سرمايه‌اي را به دست آورده يا به پشتوانه گروهي ديگر وارد ماجرا مي‌شود براي هيچ كس مشخص نيست.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا