اگر امنیت ایران به خطر بیفتد، جهان را ناامن می‌کنیم

بصیر، حجت الاسلام محمدمهدی راشدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چالوس اظهار کرد: جمهوری اسلامی در منطقه به عنوان نطامی قدرتمند اما صلح طلب مطرح است، هیچ گاه هم از مذاکره ابایی نداریم، البته طرف مقابل هم باید بداند که هیچ برای ما هیچ گزینه‌ای غیر از مذاکره با عزت و منطق پذیرفتنی نیست.

وی افزود: ایران در مذاکرات هسته‌ای تمام اقدامات لازم را در جهت شفاف سازی و اعتمادسازی انجام دادند، اما طرف امریکایی همیشه کارشکنی کرد و سعی در زیر سوال بردن حقوق هسته ای و عزت مردم ایران دارد.

امام جمعه چالوس ادامه داد: مردم ما در کنار رهبر معظم انقلاب همیشه پشتیبان دولت بوده‌اند، دنیا هم به اهل منطق بودن ما پی برده‌است، اما علاوه بر این که باید روابط دیپلماتیک را با دنیا حفظ کنیم، باید بدانیم مشکلات ما به دست خودمان حل می‌شود.

راشدی با اشاره به موفقیت‌های دولت در زمینه‌های سیاسی و بهداشتی در یک سال گذشته تصریح کرد: با وجود تمام این موفقیت‌ها، اما توجه چندانی به مسائل اقتصادی نداشته است، باید در این مورد هم برنامه ریزی صورت گیرد.

وی گفت: اگر به مقوله اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری می‌شد، مطمئناً مانند سایر بحرانها، این مسأله را نیز پشت سر گذاشته می‌گذاشتیم، امروز راه علاج مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی هم به معنای تولید درست و مصرف بهینه است، اگر در اقتصاد روی پای خودمان بایستیم، دشمنان ما خودشان دنبال ما می‌آیند و با ما رابطه برقرار می‌کنند.

خطیب جمعه چالوس افزود: دولت باید برای مقابله با تحریمها، به بخش کشاورزی، صنایع، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها توجه کند و سعی در کنترل تورم داشته باشد، گفته می شود تورم به صفر رسیده است، اما وضعیت بازار چیز دیگری را نشان می‌دهد.

راشدی خاطرنشان کرد: با تأکید بر لزوم برخورد جدی با مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد: سود بالای وامهای بانکی بسیار نگران کننده است و بسیاری از کاسبان بازار را به ورشکستگی کشانده‌ است، به اشتغال و دستمزد جوانان نیز باید بیشتر پرداخته شود، با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز باید نظارت بیشتری بر بازار باشد.

وی در پایان به رزمایش سپاه در تنگه هرمز اشاره کرد و گفت: این رزمایش در پاسخ به زیاده‌خواهی های امریکا و شیطنت عربستان و رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، تنگه هرمز گلوگاه نفتی دنیاست و جهان باید بداند اگر قرار باشد امنیت ایران به خطر بیفتد، برای جهان ناامنی به وجود می‌آوریم.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا