مسابقات کونگ‌ فو توآ در چالوس آغاز شد

بصیر، رئیس کمیته کونگ فو توآ کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این دوره از مسابقات قهرمانی کشور از هفتم تا هشتم اسفندماه  در سبک مایانا یا نیمه آزاد در رده سنی بزرگسالان در چالوس در حال برگزاری است، مسابقات بقیه رده‌های سنی نیز در استان‌های البرز و زنجان انجام شد.

موسی یحیایی افزود: همه استان‌ها در ورزش کونگ‌فو توآ فعال هستند و در این مسابقات هم ۲۱ تیم از ۱۹ استان شامل ۱۳۵ ورزشکار شرکت کردند، البته به علت شرایط نامناسب جوی برخی از استانهای دوردست استقبال خوبی نکردند، مسابقات هم از سطح فنی خوبی برخوردار است که در مراحل نیمه نهایی و فینال بازیها جذابتر خواهد شد.

وی با اشاره قدمت ۴۰ ساله ورزش کونگ فو توآ در ایران گفت: این رشته رزمی با فکر ایرانی و منطبق بر فرهنگ ایرانی پایه‌گذاری شده است و مسابقات آن به سه شکل فرم یا “ممّای”، نیمه آزاد یا “مایانا” و آزاد یا “باز مایانا” سالی یک بار در رده های سنی مختلف تحت نظارت فدراسیون برگزار می‌شود.

رئیس کمیته کونگ فو توآ کشور به موفقیتهای ورزش کونگ فو اشاره کرد و تصریح کرد: بر خلاف سایر فدراسیونها، رئیس این فدراسیون از جنس خود کونگ فو است و در تمام سدوح این رشته کار کرده است، با توجه به اقدامات انجام شده، سال آینده سال شکوفایی این ورزش است.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا