تکرار/ فعال رسانه‌ای در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز؛

 کسانی که خود را با یک خبر، خبرنگار می‌نامند مانند آب روانی هستند که به دریاها ریخته می‌شوند!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، ابوالقاسم فرجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار داشت: رسانه در شهرستان فریدونکنار همواره توانسته به خوبی به وظیفه خود عمل کند، اما ادارات در روابط عمومی و اطلاع‌رسانی هنوز به آن بلوغ کامل نرسیده‌اند.

وی تصریح کرد: هنوز برخی از ادارات ارزش اطلاع‌رسانی و خبر را درک نکرده‌اند، آنها موظف‌اند که این امر را جدی بگیرند اما در عمل شاهد برعکس بودن این موضوع هستیم.

این فعال رسانه‌ای خواستار ورود قوی‌تر ادارات در این زمینه شد و اذعان داشت: خبرنگار، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است و متاسفانه با نادیده گرفته‌شدن این وزنه مهم در سطح شهر، این ارتباط برقرار نمی‌شود.

فرجی در ادامه و در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: متاسفانه گاهی اوقات مشکل از سوی خبرنگار است، برخی‌ها که خودشان را خبرنگار می‌دانند و فقط به دنبال معرفی خود هستند، زحمات این گروه زحمتکش را به زیر سوال می‌برند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی شهرستان فریدونکنار با بیان اینکه رسالت خبرنگاری بسیار والا و ارزشمند است، خاطرنشان کرد: یک خبرنگار باید بتواند در عین حال که خبر تهیه می‌کند عکس بگیرد و گزارش بنویسد.

وی افزود: اگر کسی با قرار دادن ۲ خبر در یک وبلاگ و یا وبسایت خود را خبرنگار بداند، نمی‌تواند حق این رسالت بزرگ را ادا کند.

فرجی اظهار داشت: همانطوری‌که هنرمندان جایگاه و مراتبی دارند، خبرنگاران نیز از جایگاهی برخوردارند و در این بین نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت به نظر می‌رسد وظایف شاگردان در حق استاد است.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: شاگردها وظیفه دارند حق شاگردی را به جای آورند، نه اینکه بخواهند در حق استاد با الفاظ! بازی کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران صرفا یک فعال سیاسی نیستند، گفت: خبرنگاران حلقه وصل بین مسئولان و مردم‌اند و برای آنها تفاوتی ندارد که چه جناح و حزبی حاکم باشد، بلکه خبرنگار متعهد باید به دنبال انجام رسالت خبری خود که همان اطلاع‌رسانی، بیان حقایق، گوشزد نقاط قوت و ضعف و عملکرد ادارات و نهادها باشد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه متاسفانه به خبرنگاران با عینک بدبینی نگاه می‌شود، اظهار داشت: خبرنگار به معنای واقعی یک مجاهد فی سبیل الله است که آبرو و اخلاص خود را در کف دست می‌گیرد و برای انجام رسالت معنوی خود، زینب‌گونه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی افزود: در این بین عده‌ای که حتی یک خودکار در این رسالت مهم استفاده نکرده‌اند خبرنگاران را زیر سوال می‌برند.

فرجی گفت: به عنوان پیشکسوت عرصه خبرنگاری در این شهرستان از تمامی افرادی که در این مسیر به هر نحوی قلم می‌زنند تشکر می‌کنم و یادآور می‌شوم تجلیل و تکریم از خبرنگار نه تنها وظیفه مسئولان است بلکه مردم هم به خبرنگاران بدهکارند.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: خبرنگاران سربازان گمنامی هستند که با آمد و رفت دولت‌ها همیشه در خط مقدم اطلاع‌رسانی قرار دارند و معمولا هم به حق واقعی خودشان نمی‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: ارزش خبر و خبرنگاری با مادیات قابل مقایسه نیست اما متاسفانه در ۱۷ مرداد برخی از ادارات و نهادها برای تبریک و تکریم خبرنگاران از یک تماس تلفنی هم دریغ می‌کنند.

فرجی با توصیه به مسئولان برخی وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های شهرستان فریدونکنار، اذعان داشت: ۱۴ معصوم بیشتر نداشتیم و حرفه خطیر خبرنگاری یکی از سخت‌ترین، کارهایی است که خبرنگار باید ذوق هنری، قلم قوی، نگاه وسیع، آینده‌نگری، حفظ حق و حقوق شهروندی، حفظ جایگاه و حقوق مدیران و از همه مهم‌تر حفظ نظام را مدنظر داشته باشد تا دشمن از عملکرد غلط‌شان سوء استفاده نکنند.

وی در پایان اظهار داشت: خبرنگار شدن استخوان خرد کردن می‌خواهد، کسانی که با یک یا چند خبر می‌خواهند خود را خبرنگار معرفی کنند مانند آب روانی هستند که روزی در دریا یا اقیانوس ریخته می‌شوند و هیچ اثری از آنها نمی‌ماند، ارزش خبرنگار واقعی همچون دری است که خدمات او ماندگار می ماند و گذرا نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا