سرمربی کهنه‌کار دست به دامان سردار ایرانی شد

بصیر،

سردار آزمون ستاره فوتبال ایران در جام‌ملت‌های آسیا تصمیم گرفت فوتبالش را با پیوستن به تیم روستوف مجدداً در روسیه دنبال کند. بازیکن نیم‌فصل اول روبین‌کازان در این تیم میانه جدولی فوتبال روسیه مجموعاً عملکرد بدی نداشت، با این حال یک اتفاق سبب شد تا تصمیم بگیرد به تیمی برود که سرمربی‌اش یک ترکمن‌الاصل است.

روی پله آخر جدول ۱۶ تیمی روسیه
روستوف تیم انتهای جدول فوتبال روسیه پس از ۱۷ هفته با ۳ مربی مختلف نتیجه نگرفت و فقط ۲ مرتبه رنگ پیروزی را مقابل موردو یاسارانگ (۲بر یک هفته پنجم) و اورال یکاترینگبرگ (یک بر صفر هفته دوازدهم) دید. روستوف طی ۱۷ دیدار خود ۵ مساوی هم به دست آورد و البته تنها ۱۵ گل زد و در مقابل ۳۷ مرتبه گل دریافت کرد.
به این ترتیب متولیان این تیم ته‌جدولی تصمیم گرفتند برای فرار از سقوط و رهایی از قعر جدول سرمربی سابق روبین‌کازان قربان بردی‌اف را روی نیمکت روستوف بیاورند؛ یک مربی پرافتخار که هم ۲ بار قهرمان لیگ برتر روسیه شده و هم جام حذفی فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ را از چنگ دینامو مسکو بیرون آورده است.

سردار ترکمن
قربان بردی‌اف مردی که قرار شده ناجی روستوف باشد در اولین اقدام خود برای بهبود بخشیدن اوضاع تیم جدیدش تصمیم گرفت شاگرد سابقش در روبین‌کازان را به این تیم فرا بخواند. قربان بردی‌اف اصلیتی ترکمن دارد و یکی از عوامل پیشرفت ابتدایی سردار ترکمن فوتبال ایران در روبین‌کازان بود.
سرمربی جدید روستوف تیمی را تحویل گرفته که طی ۱۷ دیدار تنها ۱۵ مرتبه موفق به گشودن دروازه رقبایش شده است. روستوف ته‌جدولی اگر چه ضعیف‌ترین خط حمله فوتبال روسیه را ندارد اما به هرحال از نظر بردی‌اف نیاز به ترمیم دارد.

فرگوسن روسیه دست به دامن سردار ایرانی شد

تیم ۱۲ ملیتی
جالب این‌که روستوف به نوعی چند ملیتی‌ترین تیم فوتبال روسیه به حساب می‌آید. این تیم تا قبل از پیوستن سردار به اردویش از ۱۱ کشور مختلف دنیا بازیکن داشت و حالا با اضافه شدن آزمون ایرانی به این تیم تعداد نمایندگان کشورهای مختلف در اردوی روستوف به عدد ۱۲ می‌رسد که به نظر می‌رسد، قربان بردی‌اف خیلی نتواند روی آنها حساب کند.
کاپیتان روستوف استیپ پلتیکو کروات است که هر ۱۷ بازی فصل را فرصت هنرنمایی داشته است. دریافت ۳۷ گل در ۱۵۳۰ دقیقه نشان می‌دهد که نه استیپ نیم‌فصل را به خوبی پشت‌سر گذاشته و نه مدافعانش کمک زیادی به او کرده‌اند.
در خط دفاع روستوف چند ملیتی، ژولو از آفریقای جنوبی، بارداچوف از بلاروس، ایگور لولو از ساحل عاج و بالترس از آنگولا قرار دارد که فقط این آخری شانس بازی در ۱۶ مسابقه را داشته است.

جدول عملکرد ۱۳ همبازی خارجی سردارآزمون در لیگ جاری روسیه

بازیکن

کشور

پست

تعداد بازی

مجمع دقایق بازی

گل زده/خورده

کارت زرد

سن

استیپ پلتیکو

کروات

دروازه‌بان

۱۷

۱۵۳۰

۳۷

یک

۳۶

سیاندا ژولو

آفریقای جنوبی

مدافع

۴

۲۲۸

۲۳

ماکسیم بارداچوف

بلاروس

مدافع

۹

۶۰۵

۲

۲۸

الکساندر ایگورلولو

ساحل عاج

مدافع

۳

۲۲۴

۳۲

باستوس

آنگولا

مدافع

۱۶

۱۳۹۲

۲

۲۳

تیموتی کالاچف

بلاروس

هافبک

۱۵

۱۲۲۷

یک

۴زرد یک قرمز

۳۳

موسی دومبیا

مالی

هافبک

۱۰

۳۴۸

یک

۲۰

گوئلورکانگا

گابن

هافبک

۹

۶۴۳

یک

۲

۲۴

الکساندر کاتوگان

مولداوی

هافبک

۱۵

۱۳۵۰

یک

۳

۳۰

هروژ میلیچ

کروات

هافبک

۱۳

۹۸۳

یک

۲۵

ادگارسنسائوسکی

لیتوانی

هافبک

بیونگ سویو

کره‌جنوبی

مهاجم

۳

۲۸۸

۲۶

نمانانیکولیچ

مونته نگرو

مهاجم

یک

۳۵

۲۲

کالاچف در خدمت سردار
تیم جدید سردار در خط هافبک ۶ خارجی دارد. یکی از آنها ادگار سسنائوسکی از لیتوانی است که هنوز برای تیم بازی نکرده و تاکنون دچار مصدومیت بوده.
روستوف در میانه زمین موسی دومبیا از مالی، کاتوگان از مولداوی، کانگا از گابن، میلیچ کروات و تیموتی کالاچف بلاروس را دارد که این آخری از کیفیت فنی مطلوبی برخوردار است.
تیموتی ۳۳ ساله تا هفته پنجم لیگ روسیه یکی از بهترین‌ها بود. با این حال رفتن بژوویچ از تیم و نشستن ایگور گامالو اوکراینی روی نیمکت روستوف کیفیت کار او را هم تحت تاثیر قرار داد.
کالاچف هفته اول لیگ در بازی دینامومسکو و روستوف هر سه پاس گل تیمش را به پولوز (۴۰ و ۳۶) و گاتکان (۹۰) داد. اگر چه روستوف به مهمانش ۷ بر ۳ باخت. این هافبک با تجربه جمعه ۱۷ مرداد در ایستگاه دوم لیگ روسیه گل اول بازی با کوبال کراسنودار را به ثمر رساند و پاس گل تساوی بازی را در دقیقه ۹۲ به ژیاکوف داد تا عامل اصلی کسب اولین امتیاز فصل روستوف لقب بگیرد.

کالاچف خوش فکر هفته هفتم مسابقات این‌بار در دقیقه ۹ دیدار مقابل روبین کازان به گریگوری‌اف پاس گل داد. شنبه ۲۲ شهریور روستوف ۲ بر یک به کازان باخت آن هم در شرایطی که سردار آزمون از دقیقه ۶۶ به جای پورتنیاگین برای روبین به زمین آمد. تیموتی دو هفته بعد برابر ترک گروژنی دوباره به گریگوری‌اف (۲۳) پاس گل داد و البته روستوف بازی ۶ مهر ماه خود را به مهمانش ۲ بر یک باخت.
کالاچف از آن به بعد با رفتن میودراگ بوژوویچ صرب از تیم و آمدن گامولا اوکراینی نه گل زد و نه پاس گل داد. شاید بردی اف سرمربی جدید روستوف بتواند از هنر کالاچف در راه انداختن آزمون بهره ببرد. تیموتی طی ۹ هفته ابتدایی لیگ ۶ پاس گل داده و یک گل‌زده پس باز هم می‌تواند این کار را انجام دهد.

فرگوسن روسیه دست به دامن سردار ایرانی شد

خط آتش بی‌باروت
به گزارش مشرق، روستوف ته جدولی فقط ۱۵ مرتبه موفق به فتح‌ دروازه رقبایش شده و قطعا یکی از دلایل این عملکرد ضعیف به نمایش نامطلوب مهاجمان تیم جدید سردار آزمون باز می‌گردد.
در خط حمله این تیم یوبیونگ‌سو کره‌ای فصل قبل طی ۱۷ بازی تنها ۲ گل وارد دروازه وولگاو دینامو مسکو کرده است. جالب اینکه این مهاجم ۲۶ ساله در فصل جاری هنوز موفق به گلزنی نشده است.
دیگر مهاجم روستوف یک بازیکن بلند قامت روسی است. الکساندر بوخاتوف ۲۹ ساله این فصل ۱۴ مرتبه شانس بازی داشته تا طی ۷۵۲ دقیقه تلاش ۲ گل‌زده باشد. بوخاتوف فصل قبل در آنژی ۱۰ بازی انجام داد و ۲ گل زد.

وقتی هافبک‌ها جور مهاجمان را می‌کشند
یکی از بهترین گلزنان روستوف تا پیش از آمدن سرمربی جدید،ماکسیم گریگوری‌اف بوده است. این هافبک ۲۴ ساله که راست پا هم هست، به گروزنی، روبین کازان و موردودیاسارانک گل زده است تا احتمالا در ادامه راه مهره قابل اتکای قربان بردی‌اف باشد.
روستوف که حالا امیدش به گلزنی سردار آزمون تازه وارد است در خط هافبک خود دیمیتری توربینسکی چپ پا را هم دارد که این فصل ۱۲۷۱ دقیقه بازی کرده و ۲ گل به اسپارتاک مسکو و تورپیدو مسکو زده است.

چرچسوف ۷ تایی شد بوژوویچ ۵ تایی
کازان فصل جاری را با استانیسلاو چرچسوف روس آغاز کرد این مربی البته فقط هفته اول مسابقات را تجربه کرد. در واقع شکست ۳-۷ خانگی برابر دینامومسکو سبب شد تا یکشنبه ۱۹ مرداد سال ۹۳ اولین و آخرین تجربه استانیسلاو روی نیمکت روستوف در فصل جاری باشد.
بعد از این مربی نوبت به میودراگ بوژوویچ صرب رسید. میودراگ کارش را با تساوی خانگی ۲-۲ برابر کوبان کراسنودار آغاز کرد اما تنها یک پیروزی خفیف برابر موردویا (هفته پنجم) و ۴ شکست او را بر لبه تیغ قرار داد. در نهایت هم باخت ۵ بر صفر مقابل زنیت در خانه حریف کاسه صبر متولیان روستوف را لبریز کرد تا این مربی هم شنبه ۲۹ شهریور ماه برکنار شود. آن روز روندون خیمنز کلمبیایی برابر روستوف هت تریک کرد تا اصلی‌ترین عامل اخراج میودراگ لقب بگیرد.

پس از میودراگ، ایگور گامالوی اوکراینی سرمربی روستوف شد، اما این مربی هم کارش را با شکست خانگی یک – ۲ مقابل ترک گروژنی (هفته نهم) شروع کرد. تیم ایگور طی ۹ هفته فقط موفق شد در ایستگاه دوازدهم اورال را یک بر صفر شکست دهد. با این حال شکست یک بر صفر مقابل آرسنال تولیا (هفته هفدهم) پرونده ایگور را هم بست تا متولیان روستوف به فکر استفاده از قربان بردی‌اف پر افتخار بیفتند.

سرمربی جدید سردار فرگوسن کازان است
روستوف تیم جدید سردار آزمون امیدوار است پس از ۱۷ هفته ناکامی و قرار گرفتن با ۱۱ امتیاز در رده آخر جدول ۱۶ تیمی لیگ برتر روسیه، بالاخره آسمانش آفتابی شود.
متولیان روستوف ابتدا قربان بردی‌اف سرمربی کارنامه‌دار فوتبال روسیه را به تیم‌شان فرا خواندند و بعد در خط حمله مطابق میل قربان، سردار آزمون ایرانی را وارد لیست خود کردند. روستوف که فعلا با ۱۱ امتیاز در رده آخر لیگ برتر روسیه قرار دارد از تیمی ۱۲ ملیتی است.

فرگوسن روسیه دست به دامن سردار ایرانی شد

به راستی چرا سردار آزمون قربان بردی‌اف ترکمن‌تبار را ستاره آسمان خوشبختی خود می‌داند؟
به گزارش مشرق، قربان بردی‌اف متولد عشق‌آباد ترکمنستان است. این مربی ۶۲ ساله نخستین‌بار پای سردار ۱۸ ساله را به روسیه و لیگ قهرمانان اروپا باز کرد. شاید بزرگ‌ترین مزیت حضور سردار کنار بردی‌اف زبان مشترک آنهاست. قربان می‌تواند با راحت‌ترین شکل ممکن داشته‌های فنی‌اش را به سردار ترکمن منتقل کند. با این حال نمی‌توان افتخارات قابل تقدیر بردی‌اف روس را نادیده انگاشت. در واقع پیرمرد ترکمن آنقدر از نظر فنی آگاهی دارد که از این حیث تجربیاتش را در اختیار سردار جوان بگذارد.
بردی‌اف اولین‌بار سال ۲۰۰۱ سرمربی روبین کازان شد. این مربی یک سال بعد با کازان قهرمان دسته اول فوتبال روس‌ها شد تا روبین را لیگ برتری کند. قربان پس از آن تا سال ۲۰۱۳ با کازان بود تا به نوعی بتوان وی را از نظر سابقه فرگوسن کازانی‌ها نامید.
وی طی ۱۲ سال ابتدا قهرمان لیگ یک شد بعد طی سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ دو بار قهرمان لیگ برتر روسیه شد و هواداران کازان دو فصل رویایی خود با بردی‌اف را هرگز فراموش نخواهند کرد.

سال ۲۰۰۸ کازان و بردی‌اف ۶۰ امتیاز گرفتند تا بالاتر از زسکا مسکو ۵۶ امتیازی و دینامومسکو ۵۴ امتیازی قهرمان روسیه شوند. قربان و تیمش یک سال بعد با ۶۳ امتیاز قهرمانی مجدد در لیگ برتر روسیه را جشن گرفتند. کازان این‌بار اسپارتاک ۵۵ امتیازی و زنیت با ۵۴ امتیاز را پشت‌سر گذاشت.
بهترین مربی سال ۲۰۰۹ روسیه، برای تکمیل افتخاراتش با تیمی که پیش از این در فوتبال روسیه مدعی نبود؛ ۲بار هم سوپر کاپ فوتبال این کشور را در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ برد. قربان‌ بار اول زسکا را یک بر صفر شکست داد و مرتبه دوم زنیت را ۲ بر صفر شکست داد تا دو جام ارزشمند دیگر بر افتخارات خود و کازان اضافه کند.
قابل توجه اینکه فرگوسن کازانی‌ها در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ فینال جام‌حذفی را از دینامو مسکو یک بر صفر برد تا جامی دیگر پشت ویترین افتخارات کازان قرار بگیرد.

۹ امتیاز حیاتی
روستوف برای جدا شدن از رده‌ آخر جدول لیگ روسیه چاره‌ای ندارد جز اینکه در بازی‌های باقی‌مانده امتیاز کسب کند. این تیم دوشنبه ۲۵ اسفند میزبان کوبان کراسنودار است.
شاگردان بردی‌اف در گام دوم میزبان لکوموتیو مسکو هستند. میزبانی از تیم پنجم جدول که تاکنون ۳۰ امتیاز گرفته اگر با کسب ۳ امتیاز همراه باشد، یکشنبه ۱۷ اسفند را برای هواداران روستوف از یاد نرفتنی خواهد ساخت. و بالاخره حساس‌ترین بازی برای سردار آزمون و قربان بردی‌اف تقابل با روبین کازان خواهد بود.

فرگوسن روسیه دست به دامن سردار ایرانی شد

سردار باید روز عید (اول فروردین) با نظر قربان بردی‌اف در کازان مقابل تیم سابقش قرار بگیرد. قطعا تیمی که در بازی رفت یک – ۲ شکست خورده، با سردار آزمون و بردی‌اف انگیزه‌های زیادی برای تلافی باخت دور رفت دارد.

جدول گلزنان روستوف(۱۵گل فصل)
ديميتري پولوز: ۴گل
گريگوري‌اف: ۳گل
بخاراف: ۲گل
توروينسكي: ۲گل
گاتوكان: يک گل
ژياكوف: يک گل
كانگا: يک گل
كالاچف: يک گل

جدول عملكرد مربيان روستوف در ۱۷هفته ابتدايي ليگ روسيه

سرمربي

تعداد بازي

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتياز

استانيسلاو چرچسوف

يک

يک

۳

۷

۴-

ميودراگ بژوويچ

۷

يک

يک

۵

۶

۲۰

۱۴-

۴

ايگور گامالو

۹

يک

۴

۴

۶

۱۰

۴-

۷

قربان بردی‌اف

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا