بصیر گزارش می‌دهد

وظیفه‌ای که سال‌ها نادیده گرفته شد/ جای خالی سرویس بهداشتی عمومی در فریدونکنار و توریست سرگردان!

بصیر، با نزدیک شدن به ایام عید، شهرستان فریدونکنار به دلیل شرایط خاص جغرافیایی‌اش شاهد ورود مسافران از نقاط مختلف کشور است و در واقع سهم بسیار زیادی در پذیرایی از مسافران نوروزی دارد.

فریدونکنار به چند جهت میزبان میهمانان نوروزی است، ۸ کیلومتر ساحل بکر و دست‌نخورده این شهرستان بهانه خوبی برای ورود مسافر به فریدونکنار است، همچنین قرار گرفتن در شاهراه‌ اتصالی به استان‌های بزرگ زیارتی و سیاحتی همچون تهران، خراسان رضوی، گیلان و گلستان، نقش این شهرستان را نسبت به سایر نقاط استان مازندران برجسته کرده است.

اما آنچه که بسیار مهم به نظر می‌رسد نبود زیرساختی مناسب در این شهرستان برای پذیرایی از مسافران است، یکی از مهم‌ترین نقاظ ضعف شهرستان فریدونکنار که علاوه بر مسافران، افراد بومی را نیز با مشکل مواجه کرده سرویس بهداشتی عمومی است.

بر اساس این گزارش، اگر در فریدونکنار مسافران و افراد بومی نیاز به رفع حاجت و سرویس بهداشتی داشته باشند یا باید به مسجد جامع این شهرستان بروند و در صورت بسته بودن درب این مسجد، کوچه‌ای خلوت را برای رفع نیاز خود پیدا کنند!

این در حالی است که پارک لاله شهرستان فریدونکنار که از سرویس بهداشتی عمومی برخوردار است با توجه به ورود حجم بالای مسافر نمی‌تواند پاسخگوی آنها باشد و معمولا افراد با مشکل مواجه می‌شوند.

آن نکته‌ای که باید اعضای شورای شهر، شهردار و مسئولان مربوطه به آن توجه کنند این است که اگر به فکر درآمدزایی با جذب توریست در این شهرستان هستند این موضوع که یکی از ابتدایی‌ترین موانع و مشکلات فریدونکنار است را باید برطرف کنند.

بدون شک با توجه به درآمد شهرداری از عوارضی که مردم پرداخت می‌کنند بالا است، برای اینکه جذب توریست و مسافر در این شهرستان رونق بیشتری داشته باشد، علاوه بر اینکه باید مساجد در اختیار مسافران قرار ‌بگیرد، این وظیفه ذاتی شهرداری است که نسبت به ایجاد سرویس بهداشتی در چند نقطه از شهر ایجاد و این معضل را برطرف کند.

به هر حال به نظر می‌رسد که شایسته است شهرداری در این شهرستان علاوه بر رفع مشکلات عمرانی، به فکر جذب توریست و برطرف کردن موانع آن با توجه به ابتدایی‌ترین مشکل در فریدونکنار باشد.

گزارش: ابوالقاسم فرجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا