معامله کودکان به اجبار داعش/آزادی ۲۳ روستا/ حراج آثار باستانی سوریه در لندن

بصیر ، ارتش سوریه در پی نبردهای شدید با گروه داعش، ۲۳ روستا را به خصوص در ولایت حسکه باز پس گرفت.
برابر این گزارش، در این حملات ۱۰۰تن از تروریست ها نیز کشته و زخمی شدند.
به گفته منابع خبری، مواضع و استحکامات گروه های مسلح در شمال شرقی سوریه نیز به سرعت در برابر حملات شدید ارتش سوریه و کمیته های مردمی دچار فروپاشی می شود.

ارتش سوریه در پی نبردهای شدید با گروه داعش، که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از عناصر این گروه شد، ۲۳ روستا را به خصوص در جنوب شرق قامشلی در استان حسکه بازپس گرفت.

یک منبع نظامی گفت، ارتش سوریه روستاهای فرفره، تل احمد، خربه نورا، الطفیحیه، خزنه و صوامع التواریخ در حومه جنوبی قامشلی را به کنترل کامل خود در آورده است.

داعش به اجبار کودکان رقه را می‌خرد!

گروه موسوم به «رقه در سکوت سر بریده می‌شود» اعلام کرد، این پادگان‌ها شامل پادگان «الخلیفه للاشبال»، «الاشبال الفاروق» و «الشریعه للاشبال» در شهر «الطبقه» در رقه است و اقدام به عضوگیری کودکان به مدت ۴۰ روز کرده‌ و روش هایی همچون سر بریدن وحشیانه را به آنها یاد می‌دهند.
این گروه در صفحه خود در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی اعلام کرد که اعضای داعش کودکان شهر رقه سوریه را در ازای پرداخت پول به خانواده‌هایشان مجبور به عضویت در گروه خود می‌کنند.

به گزارش  پایگاه لبنانی اسلاب نیوز به نقل از گروه«رقه در سکوت سر بریده می‌شود» در صفحه خود در پایگاه‌های اجتماعی اعلام کرد: ساکنان رقه سوریه مجبور می‌شوند تا در ازای گرفتن پول، مواد غذایی و لباس، کودکان خود را به داعش تحویل دهند.

به گزارش این گروه، ۳ پادگان عضوگیری در نزدیکی استان رقه سوریه وجود دارد که به کودکان درس کشتار و سر بریدن را آموزش می‌دهند.

همچنین به پدران این کودکان ۲۰۰ دلار می‌دهند و اگر خانواده‌ها با عضوگیری کودکانشان مخالفت کنند باید دروسی را در مساجد آموزش قرآن بخوانند تا آنها را برای پیوستن به این پایگاه‌ها قانع کنند.
داعش پیشتر افتتاح پادگان الفاروق را برای عضوگیری از کودکانی که عمرشان از ۱۵ سال تجاوز نمی‌کند، اعلام کرده بود.

تحولات سوریه  (5)

۳۰ آشوری سوری از چنگ داعش آزاد شدند 

«دیده بان آشوری حقوق بشر» از آزاد شدن ۳۰ نفر از مسیحیان آشوری اسیر در چنگال تروریست های داعش خبر داد.
خبرگزاری آلمان روز یکشنبه به نقل از افراد محلی تایید کرد، این آشوری ها از جمله ۲۸۰ زن و کودکی هستند، که پیش از این توسط داعش ربوده شده بودند.
بنابراین گزارش، افراد محلی آزاد شدن دهها نفر از ساکنان روستای تل گوران و ۶ نفر از روستای تل شامیرام را تایید کردند، که اکنون وارد تل تمر در ۴۰ کیلومتری حسکه سوریه شده اند.

این افراد قبلا توسط داعش ربوده شده و هیچ گونه اطلاعی از آنان در دست نبود.
آشوریان آزاد شده تایید کرده اند که افراد بیشتری آزاد شده از چنگال داعش در راه بازگشت به حسکه و قامشلی هستند، ولی هنوز به مقصد نرسیده اند.
تروریست های داعش با حمله به مناطق شمالی عراق و سوریه هزاران نفر از اقلیت های مذهبی این مناطق را اسیر کرده و به عنوان برده در بازارهای مناطق اشغالی به فروش رسانده اند.
حراج آثار باستانی سوریه در لندن
آثار باستانی غارت شده سوریه در لندن به فروش می‌رسد.
بیش از ۱۰۰ مورد از آثار باستانی سوریه که طی حملات داعش به این موزه‌ها و اماکن تاریخی این کشور مورد غارت قرار گرفته است، با انتقال به انگلستان، در این کشور به فروش رسیده است.

این آثار تاریخی که به قیمت صد‌ها هزار دلار در لندن به فروش رسیده است، شامل سکه‌های طلا و نقره دوره بیزانس و آثار بلورین و فلزی مربوط به دوره روم باستان بوده‌اند.

متخصصان آثار باستانی انگلیس با بیان اینکه مجموعه داران آثار باستانی نسبت به خرید آثاری با حجم متوسط و کوچک علاقه بیشتری دارند، از انتقال قابل توجه این گونه آثار به این کشور خبر دادند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این آثار از طریق اردن و ترکیه وارد اروپا شده و به خصوص در لندن به دلیل حضور مجموعه داران بزرگ به فروش می‌رسد.

روزنامه تایمز انگلیس گزارش داد؛ اراضی تحت اشغال داعش به لحاظ آثار باستانی مورد غارت کامل و نابودی تمام عیار قرار گرفته است. آثار به غارت برده شده هم اکنون در گالری‌های لندن به فروش می‌رسند و آوردن آنها از سوریه و عراق، نشان از وسعت هماهنگی‌های لازم انجام شده برای این کار دارد.

وضعیت میدانی جنوب سوریه
برابر این گزارش به نقل از فارس، در ادامه پاکسازی مناطق مختلف جنوب سوریه ارتش سوریه به کمک رزمندگان حزب الله لبنان توانستند در دو محور «سبسبه _ دیر العدس» به سمت الطیحة الحارة و محور «کفر ناسج _ کفر شمس» پیشروی کنند.

در جنوب سوریه هم، عملیات اخیر تروریست های موسوم به «توحید رایه» برای پسگیری مناطق از دست رفته ناکام مانده است و ارتش سوریه به کمک رزمندگان حزب الله لبنان توانسته اند تمامی حملات تروریست ها را دفع کنند.
در درگیری های جبهه جنوب سوریه در هفته های اخیر فرماندهان میدانی زیادی از تروریست ها کشته شده اند.
روز گذشته نیز، نیروهای سوریه با حمایت نیروهای حزب الله موفق شدند در جنوب این کشور پیشروی هایی جدیدی بکنند و کنترل چندین روستا و تپه راهبردی را در مثلث میان «درعا»، «دمشق» و «قنیطره» به دست گیرند.

ارتش سوریه با کمک حزب الله موفق شد امروز شنبه «هباریه» و «تل قرین» در شمال استان درعا را به کنترل خود در آورد.

هراس رژیم صهیونیستی از مرحله دوم عملیات جبهه جنوبی
ارتش سوریه و متحدانش پس از اجرای موفقیت آمیز مرحله نخست عملیات در جبهه جنوبی، مرحله دوم این عملیات را به شکلی غافلگیر کننده برای همه طرف های داخلی و خارجی در سوریه آغاز کردند.
این گزارش به نقل ازالمیادین می افزاید: به نظر می رسد رژیم صهیونیستی دچار نگرانی تازه ای شده است. این رژیم هنوز از شوک مرحله نخست عملیات ارتش سوریه و متحدانش در جبهه جنوب سوریه خارج نشده بود که مرحله دوم این عملیات آغاز شد.

مرحله نخست این عملیات موفقیت های مهم و گسترده ای در پی داشت که نه تنها این رژیم  را نگران کرد بلکه حتی گروههای مسلح و حامیان منطقه ای آنها را نیز سردرگم کرد.

این مسئله در رسانه های صهیونیستی به شکلی آشکار به چشم می خورد چرا که این رسانه ها با تاکید بر آن که این رژیم دست بسته نخواهد ماند فضای داخلی این رژیم را بازتاب دادند.
جالب آن که، عملیات جبهه جنوب و مراحل بعدی آن، این رژیم را نگران می کند در حالی که به عنوان نمونه سلطه گروه جبهه النصره بر نقاط مرزی میان سوریه و فلسطین اشغالی این رژیم را نگران نکرده بود.
اکنون مرحله دوم عملیات آغاز شده است. این یک تصمیم راهبردی قاطع ارتش سوریه و متحدانش با هدف باز پس گرفتن جبهه جنوب و تحکیم سلطه بر آن است. این تصمیم می تواند طرح های اتاق عملیات مشترک در امان برای تهدید دمشق و تامین امنیت مرزهای فلسطین اشغالی از طریق فراهم آوردن امکان تسلط جبهه النصره و گروههای مسلح بر جولان، حومه درعا و نقاط نظامی مرزی با صهیونیست ها را خنثی کند.

همه این صحنه ها نشان می دهد مرحله آینده در این منطقه شاهد نبردهای شدید و جدی خواهد بود.

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا