ناراحتی وزیر دادگستری از افشای وام 6500 میلیاردی؛

وزیر دادگستری امروز در صبحانه کاری با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی بر ضرورت کم شدن دست‌ واسطه‌ ها در بازار و افزایش کنترل و نظارت از سوی خود اصناف و اتحادیه‌ها تاکید کرد.

بصیر،وزیر دادگستری در مورد شناسایی تخلفات که در روند واگذاری‌ها صورت گرفته نیز تصریح کرد: دولت تمام تلاش خود را می‌کند که از قانون تخطی ننماید؛ اما اگر مردم یا بخش‌های دیگر تخلفی را مشاهده کردند که دولت باید در چارچوب قانون آن را رعایت کند، لطفا آن را اعلام کنند.

وی بر این نکته صحه گذاشت که در گذشته روند واگذاری‌ تصدی های دولتی به صورت واقعی انجام نشده، اما در این دولت دغدغه اصلی آن است که به سمت توسعه بخش خصوصی و تسریع در واگذاری‌ها برویم تا عرصه مدیریت بنگاه‌های اقتصادی به بخش‌های خصوصی فعال واگذار شود، حتی در این زمینه تقسیط‌هایی را هم برای بخش خصوصی در امر واگذاری لحاظ کرده‌ایم.
پورمحمدی در مورد پرونده بدهی بانکی ۶۵۰۰ میلیاردی نیز گفت: این پرونده مربوط به سال‌های سال است که اتفاق افتاده و مربوط به یک بانک خصوصی است که وامی را پرداخت کرده و عمده این پرونده مربوط به سود بانکی آن است که تبدیل به معوقات بانکی شده و اکنون تبدیل به جنجال رسانه‌ای و سیاسی شده است و ترجیح می‌دهیم اسمی از بانک نبریم چون مشکلی را حل نمی‌کند.

وی تصریح کرد: اکنون در حال بررسی این پرونده هستیم و به طرفین اشکالاتی را وارد کرده‌ایم، ولی مشکل با بگم‌ بگم‌ها حل نمی‌شود، بلکه باید با اقدامات مناسب مانع پرداخت اینگونه وام‌ها به افرادی که ضمانت کافی ندارند، بشویم تا این گونه معضلات دیگر تکرار نشود.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پروژه حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: یک قرارداد سریع و سیر ۳۵۰ کیلومتری از تهران، قم و اصفهان در ۲ – ۳ نوبت امضا شده است که در فاز نخست ۵٫۲ میلیارد یورو با ۱۰ درصد توسط پیمانکار داخلی انجام می‌شود و فاینانس آن به مبلغ ۲٫۵ میلیارد یورو گشایش یافته است که با ۶۵ درصد عملیات توسط پیمانکار داخلی انجام می‌شود.

وی همچنین در مورد تشکیل دادگاه‌های تجاری از ارسال لایحه آن به مجلس خبر داد و گفت: پیگیر این موضوع در مجلس شورای اسلامی هستیم، تا موضوع به نتیجه برسد.

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا