در مصاحبه با شبکه آمریکایی «ای‌بی‌سی»؛

«طرح نکاشت» را خیانت به کشور می‌دانم/ «تکیه بر مردم» یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی

بصیر، به نقل از شبکه «ای‌بی‌سی» ، «جان کری» در مصاحبه با این شبکه درباره مذاکرات هسته‌ای ایران گفت که «نمی‌توانم درباره توافق با ایران قول بدهم. اما امتحان می‌کنیم ببینیم دیپلماسی می‌تواند جلوی نیاز به اقدام نظامی را بگیرد یا نه».

 

جان کری در ادامه مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز گفت: ما خواهیم آزمود که آیا دیپلماسی می‌تواند از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای جلوگیری کند یا خیر. تا اینکه دیگر مجبور به اقدامات اضافی ازجمله احتمال رویارویی نظامی نباشیم.

 

کری افزود: با توجه به موفقیتی که در توافق موقت به دست آوردیم من بر این باورم که ما از موقعیت بهتری در راستای امتحان کردن این گزینه برخورداریم و شایسته است که امتحان کنیم آیا می‌توانیم در آینده به یک توافق خوب مشابه دست یابیم یا خیر. بهتر است که این کار را با دیپلماسی انجام دهیم تا با یک استراتژی نظامی. فکر می‌کنم همه موافقند که گزینه نظامی تنها زمانی به کار گرفته شود که تمام گزینه‌های دیپلماتیک آزموده شده باشد.

 

وزیر خارجه آمریکا که بر اساس خبر منتشر شده در رسانه‌ها روز گذشته با نتانیاهو درباره ایران تماس تلفنی داشت، درباره سخنرانی او در امریکا درباره ایران تاکید کرد که امیدوار است سخنان او(درباره مذاکرات ایران) «به یک فوتبال سیاسی تبدیل نشود».

 

وی درباره سخنرانی نتانیاهو در آمریکا هم گفت که از سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آمریکا استقبال می‌کند و همچنین تاکید کرد که کاخ سفید به دنبال سیاسی کردن این موضوع نیست.

 

کری در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه آمریکایی که پرسید «در حالی که شما در کشور نیستید،‌ بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره سخنرانی خواهد کرد. «سوزان رایس» گفت که این سخنرانی برای روابط آمریکا- اسرائیل مخرب است. شما با او موافقید؟»  گفت: « صحبت نخست‌وزیر اسرائیل در آمریکا مورد استقبال است و ما ما اکنون به نسبت هر زمان دیگری در تاریخ، روابط امنیتی نزدیکتری داریم».

وی افزود:‌ « ما به نمایندگی از طرف اسرائیل طی دو سال اخیر بیش از صدها بار بیشتر از دفعات قبل برای حفاظت از اسرائیل اقدام کردیم. من مرتب با نخست‌وزیر صحبت می‌کنم و دیروز هم حرف زدم».

 

 

 

snn.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا