ارزیابی اطلاعاتی سیا از توان نظامی ایران؛ تهران به دنبال افزایش قدرت در حوزه هوا و فضا

بصیر، این گزارش هیچ نکته جدیدی دربر ندارد و فقط با هدف دامن زدن به تبلیغات رسانه ای در آستانه مذاکرات منتشر شده است. مقامات ایرانی و رسانه های ایران بارها طرح ها و موفقیت های علمی و تحقیقاتی کشورمان در عرصه هوا و فضا و نیز توان دفاعی را با جزئیات و تصاویر فراوان منتشر کرده اند.
از سوی دیگر ایران می‌کوشد تا با ساخت موشک‌های ضد کشتی و هواپیماهای بدون سرنشین این توانایی‌ها را بیش از پیش تقویت کند.

در ادامه گزارش سازمان اطلاعات آمریکا تصریح شده که ایران روابط خود با عراق و سوریه را افزایش داده تا از این طریق نفوذ آمریکا در منطقه را بکاهد و امنیت خود و متحدانش را تامین کند.
پایگاه خبری فلسطین هم بخش‌هایی از گزارش والاه را از عبری و به عربی ترجمه و منتشر کرد و در این باره نوشت: براساس ارزیابی سیا، ایران انباری از موشک‌های پیشرفته دارد که قادر خواهند بود، مناطق مختلفی از شرق و جنوب قاره اروپا را هدف گیری کنند.

این گزارش با اشاره به تلاش تهران برای افزایش قدرت خود در زمینه نبردهای سایبری تصریح می کند که ایران تلاش می‌کند تا نیروی هوایی و دریایی خود را پیشرفته‌ تر کند.

این گزارش توسط سایت والاه که به عنوان یک سایت نزدیک به نهادهای امنیتی صهیونیستی شناخته می‌شود در شرایط منتشر شده که هفته گذشته الجزیره گزارش موساد درباره برنامه هسته ای ایران را منتشر کرد که این گزارش ضربه سختی برای دولت بنیامین نتانیاهو به حساب می‌آمد.

انتشار گزارش درباره تحلیل موساد به نوعی پاسخ به سخنرانی جنجالی نتانیاهو در کنگره که بر خلاف خواست دولت باراک اوباما است و انتظار می‌رود که اقدام والاه در انتشار گزارش ارزیابی سیا از توانایی‌های ایران در ادامه تقابل رسانه‌ای و اطلاعاتی میان اوباما و نتانیاهو باشد.

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا