دالان | اخبار انتخابات اتاق بازرگانی

بصیر،

ستون «دالان» تا ۱۸‌ اسفند زمان برگزاري انتخابات اتاق بازرگاني و به منظور انعكاس اخبار حاشيه انتخابات اتاق در خدمت خوانندگان فعال در حوزه اقتصادي خواهد بود. اين ستون سعي دارد اخبار كوتاه و پشت پرده، ‌لابي‌ها و نگراني‌ها‌، تخلفات و… كه در جريان انتخابات رخ مي‌دهد و انتخابات اتاق‌هاي بازرگاني را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد، منعكس كند. بديهي است اعضاي اتاق و نامزدهاي اتاق مي‌توانند در توضيح يا رد اين مطالب توضيحات خود را ارسال كنند كه به نام آنها چاپ خواهد شد.
ليست‌هاي انتخاباتي اصالت ندارند‌!
مرتضي هداوندي عضو بنياد ملي نخبگان در نشستي خبري گفته است: ‌ليست‌هاي انتخاباتي داراي اصالت نيستند و نمي‌توان توافقات انجام شده را به نام بخش خصوصي عنوان كرد زيرا اين ليست‌ها به صنايع توليدي بها نمي‌دهند. وي كه به نمايندگي از شركت‌هاي دانش بنيان صنعتي شريف نامزد شده، معتقد است: براي حضور در بازارهاي جهاني چاره‌اي نداريم جز آنكه به اقتصاد دانش بنيان و اقتصاد علمي رجوع كنيم.
قرارداد ۶۵۰ ميليوني با يك رسانه!
چندي پيش از هزينه‌هاي زياد گروه‌ها خبر داده بوديم اما در جديدترين خبرها صفايي عضو هيئت نمايندگان اتاق ايران گفته است: هلدينگ‌ها و بانك‌ها هميشه در توسعه بخش خصوصي نقش ترمز را ايفا كرده‌اند و همين‌ها نيز براي ورود به اتاق بازرگاني تهران قرارداد۶۵۰ ميليون توماني با يك رسانه بسته‌اند. وي تأكيد كرده است: معلوم نيست هزينه‌هاي چند صد ميليوني براي تبليغات را چگونه و از چه راهي در اتاق جبران كنند. وي از رأي‌دهندگان و اعضاي اتاق بازرگاني خواسته است تا نسبت به اين موضوع حساس شوند.
انقلاب رنگي در اتاق‌!
از ديروز تبليغات نامزدهاي اتاق بازرگاني رسماً كليد خورد كه يك گروه شركت‌كنندگان در اين رقابت با الگو برداري از روش انقلاب‌هاي رنگي و با استفاده از رنگ فيروزه‌اي و شال فيروزه‌اي در ميان خبرنگاران حضور پيدا كردند. يك عضو اصلي اين گروه در پاسخ به اين سؤال «جوان» كه با انقلاب رنگي دراتاق قرار است چه تحولي رخ دهد، ‌گفته است: ‌رنگ آبي فيروزه‌اي رنگ خاص ايراني و نماد كشور ماست و از سوي ديگر با توجه به علامت روانشناسي اين رنگ مي‌خواهيم نشان دهيم ما خواستار آرامش، ‌اعتدال و ميانه روي در اتاق هستيم. وي تأكيد كرده است: در هر انتخاباتي استفاده از اين روش موجب ترغيب رأي دهندگان براي مشاركت بيشتر خواهد بود، ضمن اينكه هنگام رأي دادن نيز متوجه نمايندگانشان خواهند بود. گفتني است در ايران باستان رنگ فيروزه‌اي، رنگ لباس عزا هم بوده و در اشعار حكيم ابوالقاسم فردوسي هم به اين نكته اشاره شده است.
رأي وكالتي لغو شود
پس از درج خبري مبني بر مجاز دانستن شوراي نظارت بر انتخابات اتاق و اعتراض كتبي جمعي از اعضا در گروه‌هاي مختلف انتخاباتي اين شورا از تصميم خود عدول و راي دادن وكالتي را ملغي اعلام كرد.
جوابيه مجري رتبه‌بندي اعضاي اتاق بازرگاني
پيرو درج خبر در ستون دالان صفحه ۴ روزنامه جوان مورخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ در رابطه با شركت مجري طرح رتبه‌بندي اعضاي اتاق بازرگاني ايران در خصوص رتبه‌بندي شركت‌ها در ايام انتخابات توضيحاتي را ارائه كرده است كه طبق قانون مطبوعات چاپ مي‌شود.
مجري رتبه‌بندي اتاق يك شركت معتبر با كادر علمي و تخصصي در حوزه مديريت كسب و كار و رتبه‌بندي‌هاي اقتصادي است كه طي سال‌هاي گذشته به صورت متمركز و عطف مصوبه قانوني اقدام به رتبه‌بندي اعضاي اتاق ايران نموده است و اين موضوع مربوط به يك دوره زماني خاص و زمان انتخابات نبوده است. اين رتبه‌بندي‌ها با آيين‌نامه و دستورالعمل مشخص و با استفاده از يك مدل علمي و با تعرفه مصوب هيئت رئيسه اتاق كه متقاضيان رتبه‌بندي آن را به حساب اتاق ايران واريز مي‌نمايند به صورت كاملاً داوطلبانه و بدون اجبار انجام مي‌پذيرد.لازم به ذكر است اين شركت مطابق وظيفه ذاتي خود تنها اقدام به رتبه‌بندي فعالان اقتصادي و انتشار رتبه‌هاي ايشان نموده و به هيچ وجه علاقه‌اي به امور سياسي ندارد و هيچ يك از اعضاي هيئت مديره اين شركت آقازاده نبوده و هيچ نسبت فاميلي با مسئولان بلند‌پايه دولتي در دولت‌هاي قبلي و فعلي نداشته و ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا