تصویب بودجه شهرداری‌ها لنگ امضای اعضای شورا/دلیل طولانی شدن فرایند بررسی و تصویب بودجه در برخی شهرهای مازندران چیست؟

بصیر، یکی از وظایف شورای اسلامی شهر، بر اساس بند ۱۲ ماده ۷۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، تصویب بودجه، اصلاح و متمم بودجه و تفریق بودجه سالانه شهرداری، موسسات و شرکت‎های وابسته به شهرداری با رعایت آیین‎نامه مالی شهرداری‎ها و همچنین تصویب بودجه شورای شهر است.

بخشنامه بودجه سال ۹۴ شهرداری‌های کشور ۲۶ آبان ۹۳ ابلاغ شد، شهرداران موظف بودند بودجه سال ۹۴ را در قالب مفاد و ضوابط بخشنامه فوق تنظیم و نسخه نهایی آن را در سامانه بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ثبت کنند.

در بند ۲ بخش دوم بخشنامه ابلاغی، آمده: مهلت دسترسی برای ثبت بودجه مصوب سال ۹۴ در سامانه ملی بودجه، حداکثر تا ۱۵ اسفند ماه ۹۳ است.

سوال اینجاست، با توجه به اینکه بودجه شهرداری‌های کشور می‌بایست تا تاریخ ۱۵ اسفند، در سامانه ملی بودجه ثبت شود، بودجه چه تعداد از شهرداری‎های مازندران تاکنون توسط شورا بررسی و تصویب شده است؟

چند جلسه اعضای شورای اسلامی شهرهای مازندران برای بررسی بودجه برگزار کردند؟ کدام‌یک از شهرهای مازندران بودجه‎اش توسط شورا تصویب شده؟ با توجه به فرصت اندک باقی‎مانده کدام‌یک از شهرداری‌ها احتمال می‎دهند تا قبل از پایان سال بودجه‎های‎شان تصویب شود؟ شهردارانی که می‌گویند بودجه تصویب نشده، چرا موانع موجود را رسانه‌ای نمی‎کنند؟

این‌ها سوالاتی است که باید مردم پاسخی دقیق از مسئولان بشنوند.

تا وقتی که اعضای شورای شهر بودجه را مصوب نکنند، شهرداری نمی‎تواند رقم بودجه را در سامانه وارد کند، شنیده می‌شود در برخی از شهرهای مازندران، شوراها برای اعمال قدرت و گاهاً درخواست‎های شخصی روند تصویب بودجه را به تعویق می‎اندازند و به‎دنبال آن منافع شهرها که ملاک هرگونه فعالیت عمرانی و خدماتی شهر بسته به این موضوع است نیز به خطر می‎افتد.

همچنین شنیده شده با این که به پایان سال نرزدیک می‌شویم، همچنان برخی از شهرداری‎ها درگیر چانه‌زنی‎های خود بر سر تصویب متمم بودجه سال جاری نیز مانده‎اند.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا