شاهرگ داعش قطع شد/ آمار کشته شدگان داعش از دست خارج شد

بصیر،

در این عملیات وسیع که بامداد امروز با شرکت نیروهای نظامی و داوطلب مردمی آغاز شد ، نیروهای عراق توانستند ، کنترل بخش های مهمی از شهر تکریت در صد و هشتاد کیلومتری شمال بغداد را بدست گیرند.

نیروهای پلیس و ارتش  عراق، دروازه جنوبی تکریت و مناطق البوحسان، حی الطین و القادسیه را بدست گرفتند. با آزادسازی بزرگراه القادسیه ، مسیر سامراء به داخل شهر تکریت تامین امنیت شد. نیروهای داوطلب مردمی نیز، حمله به دو شهر الدور و العلم در بیست کیلومتری شرق تکریت را آغاز کردند.

داوطلبان مردمی توانستند با کنترل مرزهای این دو شهر، راه های ارتباطی داعشی های تروریسم به تکریت مرکز استان و به منطقه الحویجه در کرکوک را قطع کنند. نیروهای مردمی همچنین مسیر عبوری ویژه ای را برای تامین امنیت خانواده های فراری از این شهرها ایجاد کردند.

حمله تکریت به نیروهای داعش

حمله به داعشی ها که با شعار لبیک یا رسول الله ص و با دستور حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل قوای عراق بامداد امروز اغاز شده از پنج محور اصلی صورت گرفته است. محور العوجه در جنوب تکریت و محور سپایکر در شمال تکریت و محور، و محور طوزخرماتو در شمال غرب تکریت و محور العظیم در استان دیاله به سمت منطقه العلم و محور الحویجه در جنوب غرب کرکوک به سمت منطقه العلم اغاز شده است.

بنا به اطلاعات رسیده از مناطق عملیاتی ، روحیه داعشی ها در ساعات اولیه صبح امروز  خصوصا در پی حمله ناکامانه انها به مواضع گردان های حزب الله عراق در منطقه سوشناس در شمال سامراء کاملا شکست خورده است. این حمله که با چهار خودروی بمب گذاری شده و هفت تروریست انتحاری صورت گرفته، با هدف تعویق حمله گسترده به تکریت و با هدف منهدم کردن پل ارتباطی الرصای بود که ناکام ماند.

به گفته منابع امنیتی ، نیروهای عراقی ظرف چهل و هشت ساعت گذشته صد و بیست و هفت تروریست داعشی از جمله پنجاه و سه تبعه کشورهای عربی و بیست و نه تبعه دیگر کشورها را در مناطق مختلف استان صلاح الدین بازداشت کردند.

هنوز امار کشته شدگان داعش در حملات امروز نیروهای عراقی اعلام نشده است. اما به نظر می رسد ، داعشی ها برای جبران فرار نیروهای خود ، اغلب خیابان های تکریت و اداره های دولتی را  بمب گذاری کرده اند. با کنترل استان صلاح الدین ، عملا میتوان گفت : شاهرگ اصلی این استان به موصل نیز کنترل خواهد شد.

استان صلاح الدین از نظر نظامی ، از موقعیت راهبری مهمی برخوردار است خصوصا اینکه این استان با پنج استان بغداد، دیاله، الانبار، موصل و کرکوک مرز مشترک دارد و کنترل کامل این استان، زمینه را برای قطع راه های ارتباطی داعشی ها با همدیگر در استان های موصل، کرکوک ، دیاله و الانبار فراهم می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا