نتانیاهو در سخنرانی آیپک:

اتحاد آمریکا و اسرائیل قدرتمندتر از هر زمان است/ ایران «اصلی‌ترین حامی تروریسم» و فعال در «۵ قاره» است!

بصیر،«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که در نشست کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) صحبت می‌کرد، گفت: «حرف‌هایی که در مورد مرگ روابط اسرائیل و آمریکا مطرح می‌شود، نه فقط عجولانه، بلکه نادرست است. اتحاد ما قدرتمندتر از هر زمان دیگری است.»

 

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در ادامه با برشمرده حمایت‌های آمریکا از اسرائیل، گفت مسئله روابط دوجانبه هرگز در آمریکا موضوعی حزبی نبوده است.

 

وی ایران را «اصلی‌ترین حامی تروریسم» خواند و گفت ایران اکنون در «۵ قاره» فعال است و «این چیزی است که آن‌ها بدون بمب اتم انجام می‌دهند، تصور کنید که آن‌ها بمب اتم داشته باشند.»

 

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی افزود: «من به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل، وظیفه دارم در برابر این تهدید بایستم، تا زمانی که فرصتی برای جلوگیری از آن وجود داشته باشد.»

 

نتانیاهو گفت که ایران به دنبال نابودی اسرائیل است ؛ و افزود: «من می‌خواهم با هم از تمدن مشترکمان در برابر تهدیدات مشترک دفاع کنیم.»

 

وی همچنین گفت: «همه ما موافق هستیم که ایران نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد. اما آمریکا کشوری بزرگ است، اما اسرائیل کوچک است؛ آمریکا در یکی از امن‌ترین مناطق واقع شده، اما اسرائیل در یکی از خطرناک‌ترین مناطق واقع شده است. آمریکا قدرتمندتری کشور است، اما اسرائیل، هرچند قدرتمند است، اما بسیار آسیب‌پذیر است.»

 

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در ادامه به سابقه بروز اختلاف میان آمریکا و اسرائیل پرداخت و گفت: «با وجود اختلافات مقطعی، دوستی میان ما همواره مستحکم‌تر شده است، دهه به دهه. من اطمینان دارم که پس از این اختلافات، دوستی ما مستحکم‌تر می‌شود.»

 

نتانیاهو در سخنرانی امروز خود ادعا کرد که در نحوه رویارویی با برنامه هسته‌ای ایران، با دولت آمریکا اختلاف نظر دارد.

 

نتانیاهو با اشاره به سخنرانی‌اش روز سه‌شنبه در کنگره، گفت: «نمی‌خواهم در مورد محتوای آن سخنرانی صحبت کنم. هدف از سخنرانی من بی‌احترامی به رئیس‌جمهور یا دفتری ریاست‌جمهوری نیست. من برای هر دوی آن‌ها احترام قائل هستیم. از هرآنچه رئیس‌جمهور اوباما برای اسرائیل انجام داده است، قدردان هستیم، از همکاری‌های امنیتی گرفته تا حمایت‌ها در سازمان ملل.»

 

 

snn.ir

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا